
Pet ključnih osobina koje predviđaju uspeh kod dece
Kada kod deteta negujemo veštine poput otpornosti, znatiželje ili samopouzdanja, pomažemo mu da krene u budućnost s više sigurnosti, nezavisno od toga koji put odabere.
9.7.2025. 9:41
Ukoliko želite da vaše dete jede više, možda biste mogli ovo da isprobate.
Ilustracija; Foto: gpointstudio/Shutterstock
26.5.2025.|9:11
Izvor: klix.ba/N.O.
Istraživanje je pokazalo da su mladi ljudi koji su videli ili čuli reklame za proizvode s visokim udelom zasićenih masti, šećera i soli konzumirali u proseku 130 dodatnih kalorija, što je ekvivalentno dvema kriškama hleba.
U studiji je učestvovalo 240 učenika uzrasta od sedam do 15 godina iz škola u Mersejsajdu u Engleskoj. U dva odvojena navrata prikazano im je pet minuta reklama za nezdravu hranu, a zatim reklama za neprehrambene proizvode.
Nakon toga, ponuđene su im grickalice poput grožđa ili čokoladnih pločica, a kasnije i ručak s nizom slanih, slatkih i zdravih jela.
Autori su izračunali da su deca, nakon reklama, konzumirala 58 kalorija više u grickalicama i pojela 73 kalorije više za ručak, nego nakon izlaganja reklamama koje nisu hrana.
Istraživanje, koje će biti predstavljeno na Evropskom kongresu o gojaznosti u Malagi u Španiji takođe je otkrilo da je uticaj na unos kalorija bio isti bez obzira na to jesu li se reklame odnosile na određenu hranu ili su bile generičke reklame za brendove brze hrane.
I na to nije uticala vrsta reklama, kao što su videoreklame sa zvukom, objave na društvenim mrežama, podkast oglasi i posteri ili bilbordi.
Ema Bojland, glavna autorka istraživanja i profesorka marketinga hrane i zdravlja dece na Univerzitetu u Liverpulu, izjavila je:
- Ovo je prva studija koja pokazuje da oglašavanje samo robnih marki hrane utiče na to šta deca jedu - rekla je Ema i dodala:
- Takođe smo pokazali da deca ne samo da jedu više odmah nakon reklame za hranu, već su zapravo jela više i za vreme ručka, nekoliko sati nakon što su videla reklamu. Hrana koju smo im poslužili nije bila ista ona koja je prikazana u reklamama i predstavljena je bez ikakvih informacija o brendu. Dakle, nije se radilo o tome da su bili podstaknuti da kupe određenu hranu ili da odu i konzumiraju brzu hranu, već je to bio samo podsticaj da konzumiraju ono što je dostupno - navela je.
Kada kod deteta negujemo veštine poput otpornosti, znatiželje ili samopouzdanja, pomažemo mu da krene u budućnost s više sigurnosti, nezavisno od toga koji put odabere.
9.7.2025. 9:41
Čak i da niste preveliki ljubitelj povrća, ovo ukusno jelo će vam se sigurno dopasti.
9.7.2025. 8:15
Malo više umerenosti u potrošnji bi trebalo da dovede i do manjih računa.
8.7.2025. 11:10
Kada kod deteta negujemo veštine poput otpornosti, znatiželje ili samopouzdanja, pomažemo mu da krene u budućnost s više sigurnosti, nezavisno od toga koji put odabere.
9.7.2025. 9:41
Čak i da niste preveliki ljubitelj povrća, ovo ukusno jelo će vam se sigurno dopasti.
9.7.2025. 8:15
Malo više umerenosti u potrošnji bi trebalo da dovede i do manjih računa.
8.7.2025. 11:10
Biće vam potrebno samo nekoliko sastojaka koje verovatno već imate kod kuće.
8.7.2025. 10:24
Evo koje stvari za bebu obično kupuju svi budući roditelji, a bespotrebne su.
8.7.2025. 8:48
Ukoliko planirate odlazak na more, samo je važno da biljke adekvatno pripremite i slobodno otputujte mirne glave.
8.7.2025. 8:23
Danas je jedan od najomiljenijih i najtalentovanijih mlađih glumaca naše kinematografije.
10.7.2025. 10:44
Pevačica odala informacije iz ljubavnog života!
10.7.2025. 10:13
Dok čekaju treće dete, i Rijana i ASAP Roki se trude da sačuvaju što više privatnosti, ali neke stvari očigledno ipak ne mogu da zadrže za sebe...
10.7.2025. 10:01
Sreli smo pevačicu na jednom modnom događaju, kada je sa nama podelila detalje iz privatnog života.
10.7.2025. 9:50
Mnoge mlađe koleginice bi mogle da joj pozavide na mladolikom izgledu!
10.7.2025. 9:37