Grupa hotela u Poljskoj pronašla je veoma specifičan način da odgovori na nizak natalitet u zemlji. Ako začnete dete tokom boravka u nekom od njihovih objekata, oni će u vašu čast organizovati proslavu. Inicijativa uključuje poklone, prostore za događaje, pa čak i kolica za prvu bebu rođenu kroz ovaj program.

Ideja potiče od Vladislava Grohovskog, vlasnika hotelskog lanca, koji veruje da bi kompanije trebalo da igraju ulogu u rešavanju društvenih problema. U ovom slučaju, to znači povezivanje ugostiteljstva sa nadom da će se u zemlji rađati više beba.

Stopa nataliteta koja je pokrenula ideju

Ne može se poreći da stopa fertiliteta u Poljskoj već decenijama postepeno opada. Godine 1990. zemlja je zabeležila 2,06 živorođene dece po ženi. Taj broj je pao na 1,33 do 2021. godine, a ponovo se smanjio na 1,2 u 2023. Ove brojke su ispod nivoa potrebnog za zamenu stanovništva i pokrenule su rasprave o dugoročnim posledicama po tržište rada, penzioni sistem i ekonomski rast.

Umesto da čeka da država reaguje na ovaj problem, Vladislav Grohovski je izabrao drugačiji put. Kao direktor jedne od najvećih poljskih grupacija u oblasti hotelijerstva i nekretnina, on je stvorio lični podsticaj: besplatne porodične proslave za parove koji začnu dete tokom boravka u njegovim hotelima. Povezivanjem svoje ponude sa merljivim demografskim problemom, Grohovski je jasno stavio do znanja da ovo nije samo hotelska promocija.

Šta hoteli nude parovima

Lanac njegovih hotela prostire se širom zemlje, sa više od 4.000 soba u 23 objekta, koji se nalaze u gradovima poput Lublina i Vroclava. Oni koji zasnuju porodicu tokom boravka u nekom od hotela mogu dobiti besplatnu proslavu koju organizuje hotel. Ovi događaji mogu se održati u nekom od hotelskih restorana ili u posebno određenim prostorima za događaje, a troškove pokriva hotel.

Za prvo dete rođeno u okviru programa, hotel će obezbediti kolica i poklon-paket dobrodošlice za roditelje. Kompanija planira da obeleži svako novo rođenje sadnjom drveta u čast bebe. Ovi gestovi imaju za cilj da ponudu učine konkretnom, a ne samo simboličnom.

Međutim, pravo učešća nemaju svi gosti. Parovi moraju živeti u Poljskoj, a najmanje jedan roditelj mora imati poljsko državljanstvo. Turisti ili privremeni stanovnici ne ispunjavaju uslove za nagrade. Fokus Grohovskog očigledno je na podsticanju domaćih rođenja, a ne na privlačenju međunarodne pažnje.

Novčana nagrada za kupce nekretnina

Grohovski je svoju inicijativu za povećanje nataliteta proširio i na sektor nekretnina u okviru svoje kompanije. Kupci koji kupe stambenu nekretninu preko ove firme takođe imaju pravo na finansijski podsticaj. Ako kupac ili zaposleni dobije dete u roku od pet godina od kupovine nekretnine u vlasništvu njegove kompanije, isplatiće im 10.000 zlotih, što iznosi približno 2360 evra.

Ovaj deo inicijative dodatno naglašava ideju da su stanovanje i planiranje porodice usko povezani. Pružajući podršku ljudima koji se nastanjuju u dugoročne domove, poslovni magnat se nada da će odgovoriti na zabrinutosti u vezi sa stabilnošću i pristupačnošću —- faktorima koji često utiču na odluku o rađanju dece.

Ponuda važi i za zaposlene i za kupce, što odražava širok, unutrašnji i spoljašnji pristup ovom pitanju. Novčani bonus služi kao dodatni podsticaj onima koji možda već razmišljaju o roditeljstvu, ali ih finansijska nesigurnost u tome sputava.

Povezane vesti