Nakon promotivne vožnje brzom prugom kojoj je u petak prisustvovao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić pušta se u redovan saobraćaj i deonicaa brze pruge od Subotice do Novog Sada.
Pruga za velike brzine Novi Sad - Subotica - državna granica sa Mađarskom duga je 108,1 kilometara, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.
Reč je o trećoj deonici brze pruge duge 183 km, za brzine do 200 km na sat kroz Srbiju, od Beograda, preko Novog Sada i Subotice, do državne granice sa Mađarskom.
Rekonstrukcija, modernizacija i izgradnja savremene pruge Beograd -  Novi Sad - Subotica – državna granica sa Mađarskom (Kelebija) -  Budimpešta, obuhvatila je rekonstrukciju nekada jednokolosečne pruge i izgradnju drugog koloseka, kako bi se formirala savremena dvokolosečna pruga visokih performansi za mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj i brzinu do 200 km sat.
Izgradnja pruge za velike brzine Beograd - Budimpešta je prvi prekogranični projekat u okviru saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina, navedeno je u saopštenju.
Brza pruga Beograd – Budimpešta deo je globalnog projekta "Pojas i put"  infrastrukturnog povezivanja Evrope i Azije, koji je inicirala Kina.
Radovi su zvanično počeli u železničkoj stanici Novi Sad Ranžirna 22. novembra 2021. godine, na deonici Novi Sad - Kelebija,  u okviru brze pruge Beograd - Budimpešta.
Izvođač radova bio je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”.
Međutim, kako je istaknuto, na realizaciji ovog projekta bilo je angažovano više od 200 podizvođača i dobavljača, najvećim delom iz Srbije, ali veliki broj njih i iz zemalja EU.
Tako su među dobavljačima i podizvođačima bile angažovane firme iz Austrije, Češke, Nemačke, Italije, Švajcarske, Francuske, Slovenije, Poljske i Hrvatske, kao i srpska predstavništva firmi iz Francuske, Turske, Nemačke, Grčke i Španije.
Na projektu izgradnje brze pruge Novi Sad - Subotica bilo je angažovano oko stotinu inženjera sa licencama Inženjerske komore Srbije, u svojstvu odgovornog izvođača i nadzornog organa.
Maksimalnom brzinom od 200 km na sat voz će na delu pruge između Novog Sada i Subotice saobraćati između Rumenke i Naumovićeva, u dužini od oko 86 kilometara.
Brzina će kroz Suboticu biti nešto smanjena, a onda po izlasku iz ovog grada do državne granice ponovo biti povećana do maksimuma.
Radovi na brzoj pruzi Novi Sad - Subotica, dugoj 108,4 km, obuhvatili su polaganje oko 273 kilometara novih koloseka, uključujući dvokolosečnu prugu i stanične koloseke.

Povezane vesti