Sve više građana se žali na ovlašćene servise za belu tehniku, koji neće da prihvate pokvaren uređaj, pod izgovorom da kvar ne podleže garanciji. Da li je to moguće, proverava naš reporter u razgovoru sa Dejanom Gavrilovićem iz Udruženja Efektiva.

„Serviseri uglavnom nisu ni zaduženi za to da li će da prihvate ili ne garanciju. Njihovo je samo da pregledaju uređaj i da konstatuju šta se desilo, odnosno da li ima osnova za garanciju ili ne. Garanciju prihvata ili prodavac, odnosno uvoznik ili sam proizvođač, a on to može da uradi uz pomoć ovlašćenog servisera, ako je tako predviđeno uslovima garancije“, govori Dejan.

Dejan napominje da postoji razlika između garancije i saobraznosti.

„Saobraznost su prava potrošača koja se dobijaju po zakonu i ona važe dve godine od dana kupovine. Dakle, u rokovima saobraznosti kada potrošač uloži reklamaciju na tehničku ispravnost uređaja, prodavac takav uređaj šalje u ovlašćeni servis. Često se dešava i kada je potrošač u pravu, prodavac uz pomoć tog servisa napravi kontraizveštaj, prebacujući odgovornost na ponašanje potrošača. I na taj način mu zapravo odbije reklamaciju. Isto se dešava i sa garantim uslovima“.

Saobraznost traje do dve godine od dana kupovine proizvoda, a garancija je preostale tri godine, ako ona važi maksimalno pet godina.

Poslednjih godina nam prodavci daju samo fiskalni račun kao garantni list, a kako bi garantni list trebalo da izgleda i koje savete nam je Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača dao prilikom kupovine bele tehnike, pogledajte u nastavku:

Povezane vesti