Ako ste tokom vožnje ikada čuli poznato "klik-klik-klik" koje dolazi iz pravca točkova, velika je šansa da vam se kamenčić zaglavio u šari gume. I dok mnogi ovaj zvuk ignorišu, stručnjaci upozoravaju i najmanji kamenčić može postati velika glavobolja ako se ne reaguje na vreme.

Kako kamenčići uopšte dospevaju u gumu?

Moderne automobilske gume imaju brojne šare i žljebove koji služe za bolje prianjanje i odvod vode. Međutim, upravo ti utori savršeno "primaju" sitne kamenčiće, staklo, pa čak i metalne fragmente. Do toga najčešće dolazi prilikom vožnje po makadamu, gradilištima, ivicama kolovoza ili putevima posutim drobljenim kamenom tokom zime.

Kad kamenčić postaje problem

U većini slučajeva, kamenčići ispadaju sami tokom vožnje. Međutim, ako je kamen oštar, tvrd ili duboko zaglavljen, može početi da oštećuje gazni sloj gume, uzrokuje neravnotežu točka i čak izazove vibracije pri većim brzinama. U ekstremnim slučajevima može probiti gumu i izazvati njeno sporo, neprimetno ispuštanje ili čak pucanje.

Šta uraditi kada primetite kamenčić u gumi?

Ako je sitan i lako dostupan, najbolje ga je odmah ukloniti rukom, drvenim štapićem ili plastičnim alatom. Izbegavajte metalne predmete jer možete dodatno oštetiti gumu. Nakon vađenja, obavezno proverite pritisak i najmanji pad može ukazivati na nevidljivo oštećenje.

U slučaju da je u pitanju ekser ili staklo - ne vadite ga na svoju ruku! Takvi predmeti često drže vazduh unutar gume, a vađenjem može doći do momentalnog ispuštanja. U tom slučaju pravac - vulkanizer.

Može li se ovo sprečiti?

Potpuno izbeći zaglavljene kamenčiće je gotovo nemoguće, ali ih možete kontrolisati. Preporučuje se redovan vizuelni pregled guma - naročito pred duži put. Povremeno čišćenje utora i balansiranje točkova može sprečiti neravnomernu masu i vibracije koje oštećuju vešanje i utiču na komfor vožnje.

Povezane vesti