Stručnjak za prehrambenu tehnologiju Migel A. Lurueña otkrio je zašto se ovo popularno voće gotovo uvek prodaje u određenom tipu pakovanja.

„Da li ste primetili da se narandže uvek prodaju u crvenim mrežastim kesama? To nije slučajnost“, naveo je.

Možda zvuči čudno, ali prodaja narandži u crvenim mrežastim kesama zapravo ih čini privlačnijim kupcima. Cilj je da se naglasi prirodna boja ploda i učini ga primamljivijim oku potrošača. Ova estetska odluka direktno utiče na našu vizuelnu percepciju.

Kako navodi Lurueña, reč je o marketinškom triku zasnovanom na fenomenu poznatom kao Munkerova iluzija, nazvanoj po nemačkom istraživaču Francu Karlu Munkeru iz 1970-ih.

Ova optička iluzija uzrokuje da se boja koju percipiramo na nekom objektu menja u zavisnosti od boja koje ga okružuju. Dakle, isto voće izgleda intenzivnije kada je „presvučeno“ crvenim linijama.

Kada je u pitanju hrana, ovakva vizuelna manipulacija koristi se da bi voće i povrće izgledalo svežije i zrelije nego što zapravo jeste. Crvena boja dodatno pojačava tople tonove poput narandžaste i žute, što rezultira privlačnijim izgledom.

Ova tehnika se ne koristi samo kod narandži – primenjuje se i na prodaju limuna, paprika, avokada i luka.

Zato ne verujte uvek svojim čulima – pažljivo čitajte deklaracije i, kad god možete, kupujte voće i povrće na merenje kako biste izbegli neprijatna iznenađenja.

Povezane vesti