Za mnoge on predstavlja sinonim za luksuz, snagu i uspeh, ali malo ko zna da iza njega stoji emotivna priča iz perioda Prvog svetskog rata.

Kako je sve počelo

Osnivač kompanije, Enco Ferari, rođen je 1898. godine i 1939. pokrenuo je svoju fabriku automobila, koja je već naredne godine izbacila prvi model. Danas je Ferari globalni simbol prestiža, a njegovo znamenje - konj u skoku - prodaje se na automobilima, modnim dodacima i raznim suvenirima u vrednosti od više milijardi dolara godišnje.

Ipak, inspiracija za konjića ne potiče iz sveta brzine ili asocijacije na "konjske snage", kako bi mnogi pomislili. Njegov izvor leži u životu i nasleđu italijanskog pilota Franciska Barake, ratnog heroja i najboljeg avijatičara Italije tokom Prvog svetskog rata. Baraka je ostvario 34 vazdušne pobede, a na svom avionu nosio je simbol crnog konja na zadnjim nogama, kao znak hrabrosti i sreće u bitkama.

Od aviona do trkačkih staza

Nakon Barakine pogibije 1918. godine, njegova majka, grofica Paolina, predložila je mladom Encu Ferariju da, kada osnuje svoj tim i fabriku, usvoji simbol njenog sina. Verovala je da će mu doneti sreću i zaštitu. Ferari je prihvatio taj predlog i dodao prepoznatljivu žutu pozadinu u znak rodnog grada Modene.

Više od simbola brzine

Iako danas mnogi logo povezuju isključivo sa sportskim automobilima i moći motora, konj u skoku zapravo je simbol časti, hrabrosti i sreće. U modernom kontekstu, on je postao amblem luksuza i statusa, ali je njegova suština duboko ukorenjena u istoriji i sećanju na jednog heroja.

Logo kao most između prošlosti i budućnosti

Danas, kada neko ugleda Ferarijevog konjića, retko razmišlja o ratnom pilotu iz Prvog svetskog rata. Ipak, upravo ta skrivena priča daje logou dodatnu težinu i emotivnu vrednost. On nije samo znak prestiža - već i most između prošlosti i savremenog sveta, dokaz da simboli mogu nadživeti epohe i preneti nasleđe iz jednog vremena u drugo.

Tagovi:

Povezane vesti