Čuvena prva solistkinja Narodnog pozorišta u Beogradu Zoja Begoli ostavila je neizbrisiv trag na našoj sceni.

Slovila je za jednu od najvećih dama, a baletom i lepotom je očaravala publiku. Bez umetnosti nije mogla da zamisi život, te je blistavu karijeru nastavila kasnije na pozicija repetitora. A malo ko zna da je naslednik legendarne balerine upravo reper Relja Popović, koji je od mame nasledio talenat za glumu, scenski pokret muziku.

Rođena 19. januara 1949. u Beogradu, Zoja Begoli završila je baletsku školu “Lujo Davičo” 1965. godine kao jedna od najbolјih učenica. Posle dvogodišnjeg usavršavanja u Lenjingradu u čuvenoj Akademiji “A.J. Vaganova”, kao stipendistkinja Narodnog pozorišta, vratila se 1967. u Beograd i u Narodnom pozorištu ostala do kraja igračke i pedagoške karijere.

Osim u matičnoj kući, pedagoškim radom bavila se i u baletskoj školi “Lujo Davičo” i na BK Akademiji, gde je predavala na igračkom i glumačkom odseku. Doživela je izuzetno priznanje u akademiji “Vaganova” , gde je imala čast da bude izabrana kao jedina strankinja za igru i nastupanje na sceni "Marinskog teatra" u čuvenim godišnjim predstavama.

Nјene najznačajnije uloge su: Olimpija – Hofmanove priče, Svanilda – Kopelija, Polovecka devojka – Knez Igor, Mirta – Žizela, Solveig, Ingrid – Per Gint, Kiti Ščerbacka – Ana Karenjina, Sinfonijsko kolo, Sinfonijski triptihon, Ruska igra – Krcko Oraščić, Las Pasiones, Forma viva, Kuma – Trijumf Afrodite, Krakovjak – Ivan Susanjin, Ulična igračica – Don Kihot, Solo par – Ero s onoga svijeta, Furijant – Prodana nevesta.

Zoja je dobila dvojicu sinova (Relju Popovića i njegovog brata) sa Srđanom Popovićem, koji je bio sportski novinar. Preminuo je kad je reperu bilo samo dve godine.

Vanvremenksa ljubav sa Begolijem

Reljina majka udala se potom za čuvenog glumca, scenariste i pedagoga Faruka Begolija. Iako se radilo o ogromnoj ljubavi, njhov brak je doživeo krah posle 18 godina zajedničkog života. Faruk nikada nije krije da mu je veoma žao što je došlo do razovda, a o emocijama više nije želeo da govori. Koliko je njihov odnos bio jak pokazuje i činjenica da je balerina zadržala njegovo prezima i nakon razilaženja.

Faruk je tokom 70-ih i 80-ih godina bio među najtraženijim glumcima u bivšoj Jugoslaviji. Bilo je to vreme kada su se u raznim gradovima stvarali klubovi njegovih obožavalaca. Igrao je u oko 70 igranih filmova raznih metraža i u desetinama pozorišnih predstava. U 33-oj godini života za sobom je imao 33 filma, a autori većeg dela njih su bili najglasovitiji režiseri tog vremena u bivšoj Jugoslaviji.

Povezane vesti