Ovakve oči su ljudima najprivlačnije? (FOTO)
Grupa od 162 učesnika ocenjivala je privlačnost prikazanih lica i ustanovljeno je da jedan tip očiju više privlači.
15.8.2026. 15:00
Nova studija pokazuje da ishrana bogata namirnicama koje sadrže flavonoide, poput bobičastog voća, jabuka i citrusnog voća, može biti povezana s većim osećajem sreće i optimizma tokom vremena.
Ilustracija; Foto: Alina Ches/Shutterstock
15.3.2026.|9:36
Izvor: Klix.ba/N. O.
Istraživanje je objavljeno u naučnom časopisu "Clinical Nutrition" i analiziralo je odnos između unosa flavonoida iz hrane i psihološkog blagostanja.
Psihološko blagostanje obuhvata faktore poput sreće, optimizma i osećaja životne svrhe, koji su važni za opšte zdravlje i kvalitet života.
Flavonoidi su prirodna jedinjenja koja se nalaze u mnogim biljnim namirnicama, posebno u:
Ova jedinjenja imaju antioksidativna i protivupalna svojstva i mogu uticati na mozak tako što smanjuju upalne procese, utiču na neurotransmitere i poboljšavaju komunikaciju između moždanih ćelija.
Naučnici su analizirali podatke iz dugotrajnog istraživanja Nurses’ Health Study, koje prati zdravlje velikog broja žena. U analizu je uključeno više od 44.000 žena za procenu sreće, odnosno približno 36.700 žena za procenu optimizma.
Učesnice su tokom godina redovno popunjavale upitnike o ishrani i načinu života.
Rezultati su pokazali da su žene koje su konzumirale više hrane bogate flavonoidima imale veću verovatnoću da zadrže osećaj sreće i optimizma tokom vremena.
Posebno su se izdvojile određene vrste voća: jagode, borovnice, jabuke, narandže i grejp.
Žene koje su često konzumirale ove namirnice imale su 3 do 8 posto veću verovatnoću trajne sreće, kao i 10 do 16 posto veću verovatnoću trajnog optimizma.
Istraživači su takođe otkrili dvosmernu vezu: ljudhrana i raspoloženjei koji su srećniji i optimističniji imaju veću verovatnoću da održavaju zdravije prehrambene navike.
Rezultati sugerišu da redovno konzumiranje voća bogatog flavonoidima može doprineti boljem psihološkom blagostanju. Ipak, autori naglašavaju da je reč o povezanosti, a ne o direktnom uzroku, pa su potrebna dodatna istraživanja kako bi se potvrdili ovi efekti.
Grupa od 162 učesnika ocenjivala je privlačnost prikazanih lica i ustanovljeno je da jedan tip očiju više privlači.
15.8.2026. 15:00
Umesto da uživa na odmoru, žena je doživela veliki stres.
15.8.2026. 14:00
Od pamtiveka, Valdanos živi od maslinarstva. Turizam zasnovan na uzgoju maslina ovde cveta, spajajući drevni zanat, vrhunsko ulje i priču koja privlači sve više posetilaca iz celog sveta.
15.8.2026. 10:13
Jedno pitanje često zbunjuje čak i iskusne vozače: šta se dešava ako dugme električne ručne kočnice aktivirate dok vozite?
14.8.2026. 16:00
Probudili ste se nakon sna u kojem se pojavio bivši partner i ceo dan ne možete da prestanete da razmišljate o tome? Bez obzira na to da li ste osetili nostalgiju, zbunjenost ili čak grižu savesti, stručnjaci kažu da nema razloga za paniku.
14.8.2026. 15:00
Izgledaju kao plišane igračke, ali koale imaju neobičan jelovnik, impresivan njuh i posebne načine da štede energiju. Evo šta sve kriju ovi simpatični torbari.
14.8.2026. 14:00
Društvene mreže jesu javno dostupne, ali privatni život zaposlenih nije u rukama poslodavca, objašnjava HR menadžerka Nevena Radovanović.
14.8.2026. 8:45
Umesto da ima venčanje iz bajke, proživljavala je jedne od najtežih trenutaka.
13.8.2026. 16:30
Sposobnost levorukih ljudi da istovremeno koriste obe hemisfere mozga za rešavanje problema daje im prednost u vožnji automobila i pilotiranju borbenog aviona.
13.8.2026. 10:15
I dok druge poznate ličnosti nikada ne bi izašle u istoj odeći u javnost, pevačica Anđelina ima drugačiji stav.
16.8.2026. 10:00
Turske serije, poznate i kao „dizi“, postale su globalni fenomen koji je odavno prevazišao granice Balkana i Bliskog istoka.
16.8.2026. 8:34
Dugo je živeo u Kanadi, a sada svoj put nastavlja pred domaćom publikom.
15.8.2026. 9:42
I dok mnogi telefon kriju i od svojih najbližih, pevačica Anđelina je dozvolila da vidimo šta se u njenom nalazi.
15.8.2026. 9:06
Portugalski fudbaler Kristijano Ronaldo konačno se 11. avgusta 2026. godine u Kaskaišu u Portugalu oženio svojom dugogodišnjom partnerkom, španskom manekenkom i influenserkom Georginom Rodrigez.
15.8.2026. 8:15
Popularna pevačica podelila fotografije s letovanja u kome joj društvo pravi neko zaista poseban!
14.8.2026. 11:11