Čim stignu prvi minusi, mnogi vozači sa strepnjom okreću ključ i čekaju da vide da li će automobil da upali. Zbog čega su problemi sa akumulatorom češći zimi i kako ih na vreme prepoznati, otkriva autoserviser Goran Aksić:

- Zimi su problemi mnogo češći sa akumulatorom zato što zimi akumulator sporije i jako teže isporučuje i čuva struju u sebi zato što su hemijske reakcije u samom akumulatoru sporije, te on zimi u odnosu na leto isporučuje čak 30 do 40 posto manje snage nego leti. Te same hemijske reakcije se usporavaju tako da je to najčešći problem. Takođe je veliko opterećenje zato što zimi automobilu mnogo više treba snage da se pokrene, tj. da se pokrene gušće ulje, da se svi sistemi pokrenu. Takođe, zimi jako češće koristimo svetla, ventilaciju, grejanje itd. što dodatno opterećuje akumulator - kaže Goran i dodaje:

- Najčešći znaci da je akumulator pri kraju su sporije verglanje pri paljenju automobila prvi put. Auto teže vergla, tj. anlaser sporije okreće motor. Zimi je to jako izraženije zato što je ulje u motoru gušće, anlaser se više opterećuje i znaci su takođe da elektronika u automobilu počne da se ponaša malo čudnije, tj. prozori se sporije spuštaju ili svetla u kabini počinju da trepere, čak nekad i cela instrument tabla krene nekad da pali, gasi lampice. To su sve znakovi da što pre treba da dođete na proveru vašeg akumulatora.

Detaljnije o ovoj temi pogledajte u snimku:

Povezane vesti