Siromašan rečnik, oskudne rečenice, poremećaj pažnje to već godinama unazad pokazuju rezultati testova za upis u prvi razred. Nastavnici kažu da je sve više dece koja ne znaju da pravilno drže olovku.

Zbog čega je motorika važna za razvoj mozga i kako dolazi do kognitivnog kašnjenja kod dece otkrile su u „Jutru" Ivana Gagić Kovačević, oligofrenolog i Snežana Anđelić, dečji psihoterapeut.

- Dete od trenutka kad se rodi, prvo počinje da vas hvata za prst, to su ti prvi pokreti. Oni su toliko jaki da nekad možete da ih podignete, a onda kasnije dolaze ti drugi stimulativne igračke. Beba je aktivna. Prvih par meseci više spava, ali kako više raste, ona je aktivna i ona traži te igračke, ona traži da hvata - kaže Snežana i dodaje:

- Ono što sam ja primetila je da naši roditelji imaju problem da dete stavlja sve u usta. Ono mora da stavlja u usta. Time što mu sprečavate da to radi, vi mu remetite celokupni razvoj, mi to zovemo oralna faza. Oni svet osećaju kroz usta - navodi Snežana ističući:

- Ne treba dezinfikovati sve, zato posle imaju ceo život probleme sa imunitetom. Neće deci ništa faliti. Otkad je sveta i veka, otkad postoji čovečanstvo, deca su stavljala sve u usta jer je to njihovo prirodno stanje. Ako ih mi toga lišimo, kao i faze puženja, kao i svih drugih faza, mi ustvari usporavamo taj razvoj i na kraju imamo decu, koja sa 7 godina ne znaju ni cipelu na čičak da obuju, jer bukvalno smo im oduzeli sve te stimulanse i oni se ne razvijaju prirodno.

Šta su još sagovornice rekle na ovu temu, pogledajte u snimku:

Povezane vesti