Obratite pažnju i odmah ustanite iz fotelje! 7 znakova da se ne KREĆETE dovoljno

Da, znamo da nam je svima potreban odmor, ali lekari upozoravaju da ako previše vremena provodite u sedećem položaju i ne krećete se dovoljno, to može izazvati brojne zdravstvene probleme.

foto: Depositphotos, AndrewLozovyi
foto: Depositphotos, AndrewLozovyi

“Ako previše vremena provodite u sedećem ili ležećem položaju, to povećava rizik od gojaznosti, dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti, poremećaja metabolizma i drugih problema”, navodi profesorka Džesika Metjuz.

Ako niste sigurni koliko sedenja ili ležanja bez pomeranja je zaista previše, odgovor je sledeći:

“U svakom satu biste morali da imate 3 do 6 minuta kretanja. Ako je potrebno, navijte alarm, ustanite, prošetajte malo po stanu, ili uradite neku vežbu, bilo šta samo da bude kretanje. To će poboljšati vašu cirkulaciju i pomoći vam da se bolje osećate”, kaže velnes stručnjak Džo Holder.

Pouzdani znaci da se ne krećete dovoljno su:

Ne poštujete uputstva lekara

Prema odrednicama Svetske zdravstvene organizacije, preporučuje se između 150 i 300 minuta umerenih fizičkih aktivnosti nedeljno, ili 75 do 150 minuta intenzivnih fizičkih aktivnosti svake nedelje, plus dva dana vežbi snage. Ako se ne uklapate u ove parametre, skoro sigurno se ne krećete dovoljno, piše realsimple.com, a prenosi Objektiv.

Više od polovine "budnog" dela dana se ne pomerate

“Ako više od 50 odsto vremena provodite sedeći, ležeći i ne pomerajući se, morate odmah da promenite loše navike”, tvrdi doktorka Suzan Stajnbaum.

Stalno ste umorni

Naravno, umor može da bude prourokovan stresom, lošom ishranom, hormonskim poremećajem… ali nikako ne treba potcenjivati i uticaj preteranog sedenja. Što se manje krećete, sve ste umorniji, i to je normalno jer vaši mišići, srce i pluća su van kondicije, a za to je dovoljno svega nekoliko dana sedenja i ležanja.

Promene u težini i metabolizmu

Da biste zadržali trenutnu težinu, morate da sagorite istu količinu kalorija kao što je i ona koju unosite. A to je nemoguće kada se “usedite” i tada dolazi do taloženja masnih naslaga. Isto se odnosi i na metabolizam koji se usporava, a to znači i da tokom mirovanja sagorevate manje kalorija.

Brzo se zadišete

“Srce zavisi od dobrog protoka kiseonika. Što smo duže na kauču, dišemo sve pliće što ometa dobar dotok kiseonika do srca. Zbog minimalnog kretanja se takođe i lako zadišemo, što može na duge staze, dovesti do ugrožavanja srčanih funkcija”, objašnjava kardiolog Sanul Korelus.

Problemi sa spavanjem

Budimo iskreni, ako 11 sati provedete u “bindžovanju” omiljene TV serije, to će neminovno dovesti do poremećaja sna. A ukoliko redovno preterujete u sedenju i ležanju, to može dovesti i do nesanice.

Promene mentalnog zdravlja

“Istraživanja pokazuju da ljudi kod ljudi koji se ne kreću dovoljno dolazi do psiholoških promena. Oni su skloniji depresiji. Zato je fizička vežba veoma važna, jer tokom nje se stvara hormon sreće, serotonin, koji direktno utiče na naše mentalno zdravlje”, upozorava Stajnbaum.