Postavka "Big Bang Data", koja je predstavljena u kulturnom centru Somerset Haus, prikazuje 640 selfija izabranih među 152.462 fotografija objavljenih na Instagramu u okviru akcije "Selfiecity London", a snimljenih tokom jedne nedelje u septembru u krugu od pet kvadratnih kilometara oko muzeja.

Projekat "Selfiecity" globalno vodi Lev Manovič, profesor kompjuterskih nauka na Njujorškom univerzitetu.

Osam stručnjaka angažovanih na projektu prikupljalo je i analiziralo selfije iz raznih krajeva sveta. Dosad je ova akcija sprovedena u Bangkoku, Berlinu, Moskvi, Njujorku i Sao Paolu.

Manovič je u izjavi za Rojters rekao da je cilj projekta "videti da li se iz selfija može naučiti nešto novo o kulturnim razlikama i ponašanjima".

Istraživanje je pokazalo da je "svaki grad jedinstven" na sebi svojstven način, istakao je američki istraživač.

Primećeno je, na primer, da se Londonci najmanje smeše na svojim slefijima i da često zatvaraju oči.

Najviše širokih osmeha ima na selfijima napravljenih u Bangkoku i Sao Paolu, dok ih je znatno manje na selfijima iz Moskve i Njujorka.

Londonski selfiji sadrže najviše starijih muškaraca, oni iz Bankoka najviše mladih ljudi, dok na moskovskim ima ubedljivo najviše žena, koje su uvek doterane i poziraju kao da se slikaju za naslovnicu nekog modnog magazina.

Manovič je rekao da su on i njegov tim nameravali da uključe i Japan u svoju studiju, ali da su od toga odsutali jer su "ljudi koji u toj zemlji poziraju za selfije nekako stidljivi, ne prikazuju svoje lice u celosti, tako da program ne može da obradi podatke".

Izvor: tanjug

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.