NEPRISTOJNE NAVIKE koje većina ljudi praktikuje u hotelima: Ako želite da vas smatraju PRISTOJNIM, izbegavajte ove stvari!

U hotelima postoje brojna pravila ponašanja, koje je važno da poštujete da biste pokazali poštovanje prema osoblju.

Izvor: 24sata.hr/ Dubravka Prpić Znaor  |  
Ilustracija/Foto: Davizro Photography/Shuttrstock
Ilustracija/Foto: Davizro Photography/Shuttrstock
.

Nošenje kućnog ogrtača napolju

Postoji vreme i mesto za nošenje kućnog ogrtača, a to nije u hotelskom restoranu.

"Verovatno se u njima osećate udobnije i kao da ste kod kuće, ali kada odsedate u luksuznom hotelu, to nije pristojno", kaže Pedro Ričardson, koji je 12 godina radio u hotelijerstvu.

Kako kaže, ponekad je viđao direktore kako u ogrtaču idu na doručak i smatra da to nije primereno.

Traženje sobe ranije nego što je uobičajeno

Jedini način da stvarno garantujete ranu prijavu je da rezervišete sobu noć pre dolaska, kaže Ričardson. Inače, ne treba zahtevati pristup svojoj sobi pre uobičajenog vremena prijave.

"U pravilu, ako je soba spremna, daćemo im da uđu", kaže on.

"Ali to nije uvek moguće zbog velike popunjenosti prethodne noći. Nema načina da sobu pripremimo u trenu, ne treba zbog toga ljutiti se na osoblje", kaže Odo Ovrevik, suvlasnik Rosewood Country Inn-a.

Pucketanje prstima prema osoblju

Ne treba pucketati prstima prema hotelskom osoblju da biste privukli njihovu pažnju, kaže stručnjak. To je nepristojno i neprijatno ponašanje i takođe je jedna od 20 nepristojnih navika u restoranu.

Pretvaranje hodnika u lični prostor

Hotelski gosti moraju poštovati kontrolu buke, posebno u hodnicima. Ovo zajedničko područje nije igralište za decu ili mesto za glasno pričanje, kaže Angela Rice, suosnivačica Boutique Travel Advisorsa.

"Deca će osloboditi svoju energiju trčeći i ponekad vrišteći hodnicima hotela, pogotovo ako mama i tata ne gledaju. Roditelji su često previše zauzeti da bi prepoznali kako ova rutina utiče na druge goste", objašnjava Rajs.

Emili Dules, koja ima više od 29 godina iskustva u tradicionalnom bontonu, dodaje da hotelski gosti ponekad zaborave na najbolje ponašanje. Trebali bi biti primer, umesto da iskorišćavaju to što su daleko od kuće.

Korišćenje stvari koje vam ne trebaju

Lako je zaboraviti ili biti opušten u vezi sa štednjom energije tokom putovanja, ali ipak možete učiniti svoj deo bez mnogo truda. Iako hotelski gosti ne dobijaju poseban račun za režije, treba ugasiti svetla i TV pri izlasku iz sobe.

"Kako bi postali ekološki prihvatljiviji, neki hoteli nagrađuju goste nudeći nagrade za vernost za odbijanje dnevnih ručnika, posteljine, pa čak i usluga čišćenja", kaže Rajs.

Dakle, ako nešto ne treba, nema smisla trošiti uzalud.

On dodaje da gosti mogu nositi potrošene toaletne bočice na pola jer idu u smeće.

Gužva na recepciji

Neki hotelski gosti komuniciraju sa drugima na recepciji da bi bili prijateljski nastrojeni. No, ovo možda nije najprikladnije vreme za pokušaj sklapanja prijateljstva.

"Kao i kod bankomata, mnogi ljudi preferiraju privatnost kada se prijavljuju i odjavljuju iz hotela. Zato zapamtite da poštujete privatnost drugih", kaže Rajs.

Preterano rezervisanje

Rezervisanje više nego što vam je potrebno slično je trošenju usluga ili energije koji nisu potrebni. Sve su te stvari pomalo nepristojne i neosetljive. Drugi primer su gosti koji rezervišu više mesta za sedenje pored bazena nego što je zaista potrebno za njihovu zabavu, posebno kada putuju tokom vrhunca sezone kada je prostor ograničen, kaže Rajs.

"Ako ćete biti u vodi i van nje, možda shvatite da ne trebate ležaljku za svaku osobu i da ležaljke i stolice članovi vaše grupe mogu koristiti naizmenično", dodaje on.

Urlanje i psovanje

Hodnik, salon, restoran i bazen su prostori koje delite, a ne vaš dom.

"Svi bismo trebali biti svesni drugih ljudi unutar hotela i ne dozvoliti da glasnoća ili sadržaj naših razgovora otkrivaju našu prisutnost dok se krećemo kroz hodnike", kaže Dules.

Umesto toga, razgovori treba da budu diskretni i pristojni, a preporuka je i da se ljudi klonu neprijatnih razgovora.

Uništavanje sobe i nered

Jedna od prednosti boravka u hotelu je što ne morate spremiti krevet. Usluga čišćenja, međutim, nije izgovor da svoju sobu ostavite u potpunom neredu, ističe Dules.

"Osoblje je tu da pospremi stvari i uredi vašu sobu, a ne da dolazi po vas ili provodi sate slažući razbacanu odeću samo da bi mogli usisati ili obrisati prašinu", kaže Dulles.

Kao pravilo, odeću držite u ormaru ili na stolici, higijenske potrepštine stavite u kozmetičku torbicu i ostavite dovoljno prostora za hodanje po sobi bez opasnosti da se spotaknete o torbe ili rublje.

Preterivanje s alkoholom

Prevše pića ponekad vodi do gubitka samokontrole i prisebnosti, što može biti nepristojno.

"Treba znati da je pijanstvo zapravo nepristojno ponašanje prema drugim gostima, a takođe i prema hotelskom osoblju jer se zbog toga mogu osećati neprijatno, pa čak i nesigurno", kaže Dules.

Treba piti vodu uz alkohol i odustati kad je previše pića, dodaje Dules.

Znati kada prestati je jedna od navika pristojnih ljudi.

Ignorisanje pravila

Ovrevik kaže da ljudi ne obraćaju dovoljno pažnje na sitne detalje.

"Može biti na našem veb sajtu, može biti u našem mejlu, može biti svuda. Ali neki i dalje ne poštuju pravila", kaže Ovrevik.

Ovo nepoštovanje pravila je navika koja je nepristojna prema hotelskom osoblju, kao i drugim posetiocima jer pravila poput zabrane kućnih ljubimaca ili pravila parkiranja postoje s razlogom, piše msn.