Veb pretraživači tragaju za avionom, uključuje se i FBI

Potraga za malezijskim avionom, koji je nestao pre 11 dana sa 239 putnika i članova posade, ne jenjava - u akciju se uključio i internet pretraživač Tomnod, a u pomoć će da pritekne i FBI.

.

Na tom sajtu specijalizovanom za pretraživanje mapa Tomnod osvanuo je satelitski snimak aviona koji leti iznad džungle, za šta se poverovalo da bi mogao da bude nestali malezijski avion.

Britanski "Miror" je preneo da su u pitanju džungle iznad Vijentama, dodajući da se ipak pažljivom analizom može zaključiti da je u pitanju drugi tip aviona.

Kako su preneli pojedini mediji, snimak je okačio student primenjene nauke sa Tehnološkog fakulteta na Tajvanu.

"Miror" je ukazao da je verovatnije u pitanju samo avion koji preleće prašumu, jer da je sleteo u drveće ne bi mogao da ostane ceo, navodi list.

U međuvremenu, američki zvaničnici su saopštili da je vlada Malezije tražila od Federalnog istražnog biroa pomoć pri vraćanju i analiziranju elektronskih podataka, obrisanih prošlog meseca sa simulatora leta pilota nestalog aviona, prenela je agencija AP.

Prema najnovijim iformacijama, istražitelji koji vode istragu o nestalom malezijskom avionu smatraju da je avion najverovatnije leteo prema južnom delu Indijskog okeana, izjavio je za Rojters izvor blizak istrazi.

Malezijski avion nestao je sa civilnog radara 8. marta ubrzo nakon poletanja iz Kuala Lumpura za Peking i od tada mu se gubi svaki trag.

Tajlandsko vazuhoplovstvo je, u međuvremenu, objavilo da je tajlandski radar uočio "nepoznatu letelicu" nekoliko minuta nakon što je nestali avion poslednji put poslao signal o lokaciji, ali zvaničnici nisu ranije objavili ovu informaciju zato što avion nije smatran pretnjom.

Ova informacija se pojavila u ponedeljak nakon zahtev malazijske vlade, izjavio je maršal vazduhoplovstva Monton Suhokorn.
"Šest minuta posle nestanka boinga 777, u 12.28 po tajlandskom vremenu (1.28 po malezijskom), u Južnom kineskom moru uočena je nepoznata letelica koja se kretala u pravcu jugozapada prema Kuala Lumpuru i Malajskom prolazu, rekao je on za AFP.

Vreme se podudara sa poslednjim signalom primljenim sa nestalog aviona u 1.21 po malajskom vremenu koji je sadržao informaciju o visini i lokaciji aviona. Iako je ovaj signal bio slab, tajlanski radar je kasnije ponovo primio signal o avionu koji skreće na sever i nestaje iznad Andamanskog mora, dodao je Monton.
"Nije potvrđeno da se radi o MH370 (nestali malezijski avion)", kazao je on, ne navodeći vreme kasnijih signala.

Potraga za nestalim avionom prvo je počela u Tajlandskom zalivu i Južnom kineskom moru gde je nekoliko zemalja poslalo brodove, helikoptere i avione da pretraže more.

Istraga o sudbini nestalog boinga 777 fokusirana je na podacima sa satelita i radara koji ukazuju da je avion verovatno namerno skrenut sa kursa za Peking i da je to, po svemu sudeći, uradio neko stručan u kokpitu, navodi AFP.

Međutim to što Malezija stalno objavljuje često protivrečne informacije izazvalo je gnev porodica ljudi koji su se nalazili u avionu i osudu kineskih vlasti, budući da su dve trećine putnika bili Kinezi.

U potragu, koja obuhvata veliki luk kopna i mora sada je uključeno 26 zemalja.

Nestanak aviona zbunjuje istražitelje i stručnjake za avijaciju. On je nestao sa civlnog radara kod istočne obale Maleziije manje od sat vremena posle poletanja.

Malezijske vlasti veruju da je neko isključio komunikacione sisteme i naglo okrenuo u pravcu zapada nakon što je avion preleteo severoistočnu obalu i dok je leteo iznad Tajlandskog zaliva.

Zbog toga je istraga fokusirana na posadu. Malezijska policija pretražuje podatke o pilotu i kopilotu, letu i osoblju na zemlji u pokušaju da otkrije motiv istrage koja se sada vodi kao kriminalna istraga.

Poslednje reči iz kokpita izgovorene su dok je avion napuštao vazdušni prostor Malezije i prelazio u nadležnost kontrole leta u Vijetnamu.