Tri namirnice kojima minirate svoj imunitet - za jednom svi posežemo!

Način života i ishrana značajno utiču na to koliko vaš imuni sistem može da se zaštiti od bolesti i koliko brzo se oporavljate.

Kako pazite na svoj imunitet?, foto: Dragana Gordic/Shutterstock
Kako pazite na svoj imunitet?, foto: Dragana Gordic/Shutterstock

Osim spavanja, vežbanja i smanjenja stresa, sadržaj hranljivih sastojaka u namirnicama koje jedete može uveliko da utiče na to koliko ste dobro pripremljeni za borbu protiv bolesti.

"Voće, povrće, celovite žitarice, nemasni proteini, orašasti plodovi i semenke, održaće vaš imuni sistem zdravim kako bi vas zaštitio kada je najpotrebnije", kaže dijetetičarka Margi Saidel za "Real Simple".

Loše prehrambene navike, koje uključuju hranu i pića niske hranljive vrednosti, mogu da miniraju vaš imuni sistem. Preterano uživanje u njima usko je povezano s gojaznošću, dijabetesom i drugim hroničnim bolestima. Prema Saidel, ta ista hrana može da ugrozi vaš imuni sistem i njegovu sposobnost da vas održi zdravim. Evo što ona savetuje da izbegavate.

Gazirani sokovi
"Gazirani sokovi puni šećera ne donose ništa osim praznih kalorija", kaže Saidel.

Prekomjerna konzumacija šećera doprinosi gojaznosi i srodnim hroničnim bolestima, te može da poveća upalu i ugrozi čovekovu sposobnost borbe protiv bolesti.

Alkohol
Ako imate oslabljen imunitet, možda preterujete s alkoholom.

"Prekomerno uživanje u alkoholu može dovesti do smanjene sposobnosti vašeg tela da se bori protiv bolesti, a može vas učiniti i osetljivim na upale pluća i druga stanja, sporije zarastanje rana i da uspori oporavak od bolesti", kaže Saidel.

Gotova smrznuta hrana
U nedostatku vremena možda ponekad posežete za gotovom smrznutom hranom, ali ona vas ne štiti od bolesti.

"Sadržaj natrijuma, šećera, zasićenih masti i rafinisanih ugljenih hidrata u takvoj hrani je visok, a ima malo hranljivih sastojaka i vlakana", objašnjava Saidel, prenosi Index.