Kako do vitke linije? Lako! Birajte namirnice koje stvaraju osećaj sitosti

Jednom kada odlučimo da počnemo s mršavljenjem, jasno je da stare prehrambene navike moramo da odbacimo, ali najteže je nositi se sa stalnim osećajem gladi. Kako bismo vam olakšali, predstavljamo vam listu namirnica koje će vas "držati" sitim duže vreme.

Pravi izbor namirnica pomoći će vam da brže vidite efekte dijete, foto: Depositphotos/Anna_Om
Pravi izbor namirnica pomoći će vam da brže vidite efekte dijete, foto: Depositphotos/Anna_Om

1. Probiotički jogurt

Probiotici se brinu za zdravu probavu, ali i pružaju osećaj sitosti. Studija objavljena u časopisu "American College of Nutriton", pokazala je da su ispitanici koji su pili jogurt obogaćen probioticima Lactobacillus acidophilus i Bifidobacterium in Lactobacillus casei, izgubili više kilograma i imali nizak nivo leptina tzv. hormona sitosti u organizmu, koji je povezan s prekomernom telesnom težinom.

2. Jabuka

Ne samo da drži doktora podalje nego i osećaj gladi. Ako pojedete jabuku 15 minuta pre obroka, bićete siti i poješćete znatno manje kalorične hrane. Jabuku operite ali nemojte da je ljuštite jer se upravo u kori nalaze vlakna koja pomažu u regulaciji šećera u krvi, zbog čega takođe jača osećaj sitosti.

3. Avokado

Kako je dokazala studija čiji su rezultati objavljeni u časopisu "Nutrition Journal", ako dodate polovinu avokada obroku, vaša želja za hranom će se smanjiti u narednih tri sata za 40 posto! Vredi probati…

4. Jaja

Nedavno istraživanje pokazalo je da su gojazni ljudi koji su za doručak jeli dva jajeta izgubili 65 posto više težine nego žene koje su ujutru jele pecivo. Proteini u jajima brže zasićuju i produžuju osećaj sitosti, a to znači da ćete manje biti u opasnosti da posegnete za grickalicama ili da zavirujete u frižider.

5. Supa

Supa je odličan izbor ako ste na dijeti jer su istraživanja dokazala da zamena dva normalna dnevna međuobroka niskokaloričnom supom može da dovede do gubitka od čak 50 posto više kilograma. Uz to, dobra je strategija jesti supu pre ručka ili večere, jer će vam pomoći da se brže zasitite. No, važno je da se više držite nemasnih domaćih povrćnih varijanti, a ne onih iz kesice, koje su prepune masnoća, aditiva i soli, piše ordinacija.hr.