Zdravlje

Kafa, sok, jogurt bez masti... Znate li zašto su ove namirnice pogrešan izbor za doručak?

Instant ovsena kaša je najgori doručak koji možete sebi da priredite. Tačnije, samo je "gola kafa" gora!

27.01.2021. - 08:56h
Nešto ovde ne valja
Nešto ovde ne valjafoto: Kiian Oksana / Shutterstock

Suve pahuljice

Žitarice za doručak često sadrže puno ugljenih hidrata i šećera. Kao rezultat, one mogu dovesti do skoka šećera u krvi koji mogu prouzrokovati dramatične promene u raspoloženju. Za ljubitelje pahuljica postoji izlaz! Samo proverite sastojke i pobrinite se da doručak sadrži vlakna.

Šolja kafe

Veoma popularan izbor za one koji se ujutro ne probude gladni. Kofein će vam sigurno dati energiju za određeno vreme, ali neće zasititi. Dodavanjem šećera i cimeta dodajete kalorije, ali ne unosite proteine ili vlakna.

Proteinske pločice

Ove pločice često sadrže mnogo više šećera nego proteina. Važan odnos koji treba imati na umu kada sledeći put pogledate sastav: 5 prema 5 (odnosno 5 grama šećera na 5 grama proteina).

Izvor: novosti

Jogurt sa niskim sadržajem masti

Jogurt sa smanjenom masnoćom ujutro je premalo da bi vašem telu dao dovoljno energije. Nutricionisti preporučuju konzumiranje od 250 do 400 kalorija ujutru. U jogurt dodajte malo ovsene kaše i svežeg voća.

Čaša soka

Čaša soka nikako nije potpun doručak, pogotovo ako ste ga kupili u prodavnici - to je čisti šećer i ugljeni hidrati. Štaviše, osećaj gladi vas neće napustiti.

Instant ovsena kaša

Preliti vrelom vodom i ostaviti pet minuta? Zvuči sjajno, ali nije korisno. Sastav instant ovsene kaše približno je isti kao i bilo kojim drugim žitaricama (premalo vlakana!).

Hleb i maslac

Ovo je dobra ideja za doručak, ali poslužiće samo kao dopuna težem obroku (poput omleta). Takođe, hleb koji tostirate treba da sadrži cela zrna i maslac dovoljno proteina.

Nedostatak doručka

Nutricionisti kažu da je ujutru bolje jesti i makar malo nego ništa. Ako ujutro ne osećate glad, onda obratite pažnju na to šta jedete tokom dana. To je možda zato što jedete previše teške hrane pre spavanja.

Izvor: novosti