Neki su već pomno isplanirali godišnji odmor, ali je mnogo i onih koji zbog rekordno visoke inflacije i troškova života pretražuju mračne kutke interneta u potrazi za najpovoljnijim smeštajem.

Rezultati nedavnog istraživanja tržišta vodeće kompanije za internet bezbednost McAfee pokazali su da takve metode pronalaženja smeštaja koristi 56 odsto putnika, što ih čini lakom metom sajber kriminalaca. Online rezervacija apartmana je u porastu, čak 94 odsto ljudi se ove godine oslanja na ovu opciju prema istraživanju. Međutim, onlajn rezervacija može biti nesigurna, posebno za one koji nemaju mnogo iskustva u prepoznavanju lažnih ponuda i lošeg smeštaja.

Kako ne biste nasedli na sve veće internet prevare u sektoru turizma, ostali bez novca i pokvarili odmor, evo nekoliko važnih saveta za bezbedno onlajn rezervaciju smeštaja. Koristite proverene platforme Vrlo često se dešava da putnici, želeći da uštede više na smeštaju, pronađu opskurne veb stranice ili platforme za iznajmljivanje. Na prvi pogled ne izgledaju sumnjivo, ali ih odaju gramatičke greške i lažne korisničke recenzije. Sadržaj na pouzdanim sajtovima se redovno uređuje i lektoriše kako bi se izbegle greške koje narušavaju profesionalni imidž pružaoca usluga.

Još jedna stvar na koju treba obratiti pažnju je ime domena veb lokacije. Domeni najvišeg nivoa obično završavaju sa .com ili skraćenicom zemlje u kojoj se sajt nalazi, Da ne biste pokvarili svoj odmor, potrudite se da rezervišete smeštaj na poznatim uslugama iznajmljivanja sa dobrom reputacijom. Možda ćete morati da platite malo više, ali ćete bar biti sigurni da vas niko neće prevariti.

Foto: Lukas Blazek/Shutterstock

Pročitajte recenzije

Zadovoljstvo njihovih gostiju važno je svakom pouzdanom preduzeću i iznajmljivaču smeštaja, bilo u regionu ili u svetu. Zato na svojim stranicama imaju mogućnost da ostave recenzije i ocene gde gosti dele svoje utiske o kvalitetu smeštaja, usluzi, sadržajima, čistoći i drugim važnim aspektima. Ove recenzije vam pomažu da dobijete realnu predstavu o tome šta možete očekivati ako odlučite da rezervišete određeni smeštaj. Komunikacija između vas i iznajmljivača treba da se odvija na servisu gde ste pronašli smeštaj. Međutim, mnogi vlasnici smeštaja, uz sve potrebne informacije, objavljuju i kontakt broj na koji možete da ih kontaktirate. Ukoliko ste zainteresovani za dodatne detalje o sadržaju smeštaja, obavezno kontaktirajte stanodavca, prvo putem poruka na servisu. Uostalom, da proveri da li je to pouzdana osoba. Ukoliko domaćin insistira samo na komunikaciji van servisa, budite oprezni i ne nasedajte na razna obećanja, osim ako vam neko nije usmeno preporučio njegov smeštaj. Kod nekih smeštaja postoji unapred određeno vremensko ograničenje do kojeg je otkazivanje rezervacije besplatno. Nakon ovog perioda, rezervacija se delimično ili u potpunosti naplaćuje. Ako postoji velika verovatnoća da ćete morati da otkažete svoje putovanje, možete potražiti smeštaj sa fleksibilnim politikama otkazivanja ili proveriti da li postoje opcije putnog osiguranja koje pokrivaju otkazivanje. Obratite pažnju na uslove otkazivanja Svaka sigurna platforma za smeštaj ima jasno definisanu politiku otkazivanja i politiku refundiranja. Ova opcija je veoma važna za zaštitu korisnika u slučaju nepredviđenih okolnosti ili problema sa rezervacijom.

Ne plaćajte unapred

Zamislite da ste preleteli pola sveta, uzbuđeni stigli na lokaciju, ali vaš smeštaj ne postoji? Ovo se dešava češće nego što mislite, posebno zato što mnogi od nas prave veliku grešku prilikom iznajmljivanja - plaćajući ceo iznos unapred. Da vam se ovakva situacija ne bi dogodila ili ponovila, izaberite smeštaj koji možete rezervisati bez plaćanja.

Osim što se naplaćuje nepostojeći smeštaj, ova greška takođe ugrožava vašu kreditnu karticu. Neke usluge deo iznosa za smeštaj naplaćuju unapred, ali ove informacije treba da budu jasno istaknute na njihovim stranicama.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.