1. Moskva

Prva na listi gradova koji su "noćna mora za vozače" je Moskva. Putovanje od jednog do drugog mesta u periodu kada ljudi idu ili se vraćaju sa posla, u Moskvi traje duplo duže nego u drugim delovima dana, pokazalo je istraživanje agencije "TomTom".

2. Istanbul

"Vicešampion" u gradskim gužvama je i Istanbul, gde vožnja u vreme špica traje 57 odsto vremena duže, nego inače.

Pokazalo se da su zakrčeniji gradovi koji u samom centru imaju velike vodene površine jer, kako kaže stručnjak iz agencije "TomTom", Nik Kon, vozači ne mogu da izbegnu mostove na kojima je po pravilu velika gužva.

Za gužve na putevima u Istanbulu glavni krivac je Bosfor, kao što su u Beogradu za saobraćajne guževe "krive" Sava i Dunav. Ipak, dobra vest je da Beograd nije na listi deset svetskih gradova koji su noćna mora za vozače.

3. Rio de Žaneiro

Posle Moskve i Istanbula, sledi Rio de Žaneiro, koji važi za grad sa najvećim saobraćajnim gužvama u celoj Americi.

CNN podseća da se gradske vlasti Rija trude da unaprede saobraćajnu mrežu do 2014. godine, kada će grad biti domaćin Svetskog prvenstva u fudbalu: renovira se i unapređuje podzemna železnica, kao i putna infrastruktura. Do tada, vožnja u Riju u špicu traje 50 odsto duže, nego u ostalim delovima dana.

4. Varšava

Četvrta na listi je Varšava, gde putovanje tokom najvećih gužvi traje 44 odsto duže, a razlog za ovako visok plasman glavnog grada Poljske je činjenica da je broj privatnih automobila udvostručen u poslednjih 15 godina.

5. Palermo

Palermo na Siciliji je na petom mestu, iako ima manje od milion stanovnika, a vožnja u špicu traje 40 odsto duže.

6. Marsej

Šesti je mediteranski Marsej, čije stanovništvo takođe ne prelazi milion, a luka i obala mora doprinele su da ovaj grad bude gori za vožnju od Pariza i da ima isti indeks kao Palermo. Kako primećuje Kon, iz centra Marseja zbog toga nema puno izlaza.

7. Sao Paolo

Još jedan brazilski grad našao se na ovoj listi. Na sedmom mestu "vozačkih noćnih mora" je Sao Paolo.

8. Rim

Na osmom mestu je Rim, a jedan od glavnih razloga su uske ulice, koje su možda zanimljive turistima, ali vozačima nimalo ne olakšavaju kretanje. Ipak, ove ulice, posebno u istorijskom centru grada, građene su kada automobila nije ni bilo.

9. Pariz

Na devetom mestu je Pariz, koji je manje opterećen od Marseja zahvaljujući alternativnim putanjama.

10. Stokholm

Poslednji na listi je Stokholm, gde vožnja u vreme špica traje 36 odsto duže nego u nekom drugom delu dana.

Izvor: Mondo

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.