- To je jako važan test zato što na određen način suzi dečija interesovanja. Nekako se fokusiramo da prepoznamo šta su dečija interesovanja, složimo to sa njihovim motivima, sa njihovim zdravstvenim stanjem, sa njihovim postignućima u školi, sa svim ostalim faktorima koji treba da utiču na odlučivanje o izboru škole. A onda, kad suzimo, tražimo moguće izbore zajedno sa decom i njihovim roditeljima, ukoliko su spremni da razgovaraju o tome, objašnjava psiholog.

A kako da pomognemo deci ako je njima, na primer, predočena gimnazija, a dete kaže, ja bih zbog druga u tehničku ili neku drugu školu?

- Pa pazite, gimnazija je zapravo, uglavnom, nemanje izbora. Ali svaki izbor škole zbog druga, drugarice, zbog blizine stanovanja, mada je i to jedan od faktora, nije dobar izbor.

Zbog čega to nije dobar izbor i šta bi u takvim slučajevima trebalo raditi, saznajte u video-prilogu:

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.