Kako navodi gradonačelnik, preko nje će moći da se plati prevoz i moći da se imati uvid u to gde se nalazi svako vozilo, odnosno koliko je stanica udaljeno od vaše lokacije, kao i procena o tome koliko minuta treba vozilu da stigne do vaše lokacije
Kako je pojasnio, aplikacija će moći da se skine preko "Playstora", a njome ćete moći da platite javni prevoz i preko kreditne kartice.
"Ova aplikacija će imati daleko širu svrhu i svojstvo. "Beograd plus" će da bude aplikacija gde će, očekujem od jeseni, da pustimo aktivno i da zaživi i "beogradska kartica" gde ćete preko ove aplikacije imati uvid u to koje benefite je Grad obezbedio za Beograđane", rekao je Šapić.
Šapić je još rekao da ova aplikacija neće biti samo za prevoz, nego za sve ono što će Beograd da obezbeđuje za svoje građane.
Na 318 kioska mogu se kupiti karte za prevoz
Gradonačelnik je najavio da će od sutra na 318 kioska moći da se kupe karte za prevoz. Takođe i na 250 na stajalištima plus u 68 najprometnijih kiosaka u centru grada.
U roku od desetak dana biće zalepljena nalepnica na kiosku da se zna da će moći da se na tom mestu kupi karta za prevoz.
Do kraja leta, očekuje se da će biti na 500 mesta, najavio je gradonačelnik.
Za ovih mesec i po, dva pokazalo se da je plaćanje sms-om najjednostavniji način koji su građani prihvatili. Čak i firme sada plaćaju svojim radnicima karte putem sms-a", rekao je gradonačelnik.
Do kraja leta plaćanje kreditnom karticom
On je još najavi i da će do kraja leta i postojati i mogućnost plaćanja prevoza kreditnom karticom.
"Dakle, ko neće da kupi papirnu kartu, pošalje SMS ili plati preko aplikacije, blizu vozača biće postavljen uređaj gde će moći da se plati prevoz kreditnom karticom", objasnio je Šapić.
Kako navodi gradonačelnik, neće biti ograničenja, moćiće se karte platiti bilo kojom kreditnom karticom.
Biće još 150 kontrolora – pored karata, kontrolisaće i ovo
On je najavio da će do kraja nedelje biti primljeno 150 kontrolora.
"To su ljudi za koje smo obećali da ćemo ih primiti pre dva meseca, to su oni koji su radili u "Bus Plusu", odnosno oni koji su tada ostali bez posla. Svima je tada ponuđeno da mogu da pređu kod nas, prijavilo se 180, u međuvremenu su neki odustali. Plate će im biti odmah 30 odsto veće nego što su imali u "Bus Plusu" i biće podrška u kontroli karata, odnosno našoj miliciji", rekao je Šapić
Kako je najavio gradonačelnik, oni neće raditi samo kontrolu karata, već i vozila.
Nova pravila kontrole vozila su čistoća vozila unutra i spolja, sistem klimatizacije mora uvek raditi kada su napolju temperature visoke, kao i da vozila ne smeju da napuštaju svoju rutu koju voze i koja im je predodređena za taj dan.
"Mnogi su zloupotrebili to dok nismo imali sistem praćenja, mnoga vozila nisu izlazila na ulice i zato je bilo žalbi. Mogu da se izvinim Beograđanima, ali nismo mogli da promenimo odmah sistem od 12 godina. Nije se moglo znati u svakom momentu gde je svaki autobus. U novom softveru koji imamo imaćemo apsolutnu kontrolu i ako bude napuštao svoju rutu, biće automatski kažnjen u skladu sa Pravilnikom koji ćemo menjati. Pravilnik je glasio da ne možete da naplatite kazne za više od 200.000 dinara mesečno, sada ćemo pisati koliko god bude neophodno", rekao je gradonačelnik.
Građani postaju kontrolori?
Prema njegovim rečima, putem aplikacije građani će moći da se prijave i da li u autobusu ne radi klima, da li je prljavo...
"Moći će i sliku da pošalju i tako prijave. Praktično, svi građani sada postaju kontrolori funkcionisanja gradskog prevoza", rekao je Šapić.
Kako navodi gradonačelnik, važno je da će biti pod budnik okom građana, kako vozači, tako i GSP, jer su svi u sistemu javnog prevoza.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.