Filharmonija održala 11. koncert posvećen Zoranu Đinđiću

Beogradska filharmonija u prepunoj Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine održala je večeras tradicionalni koncert posvećen uspomeni na premijera Zorana Đinđića.

.

Filharmoniju je predvodio dirigent Kristijan Mandeal, a kao solista nastupio je jedan od najneobičnijih pijanista svoje generacije, Dejan Lazić.

On je rođen u Zagrebu, odrastao u Salcburgu gde je studirao na prestižnom Mocarteumu, a danas živi u Amsterdamu i prvi put je nastupio sa Beogradskom filharmonijom.

Koncertu čiji program uvek pažljivo osmišljava zbog pijeteta prema premijeru Zoranu Đinđiću, sećanja na 12.mart 2003.godine i jedinog otkazanog koncerta Beogradske filharmonije, prisustvovala je supruga ubijenog premijera Ružica Đinđić i njen tradicionalni domaćin Ivan Tasovac.

Koncert je počeo Simfonijom br. 103 u Es duru Jozefa Hajdna (1732-1809) poznatom pod popularnim nadimkom "Udarac timpana", kojim počinje jedno od najomiljenijih Hajdnovih ostvarenja u ovom žanru.

Nakon Hajdnove simfonije usledila je barokna muzika u sasvim novom tumačenju mladog pijaniste Lazića i gudačkog orkestra Beogradske filharmonije, Koncert za klavir i orkestar br. 3 u De duru Johana Sebastijana Baha (1685-1750) koji je danas pođednako zastupljen na koncertnom repertoaru pijanista i čembalista.

Nove interpretacije klavirskog repertoara uvrstile su Lazića među najtraženije i najneobičnije soliste svoje generacije.

Iako je večeras prvi put nastupio sa Beogradskom filharmonijom, snagom izuzetnog talenta poneo je orkestar u istinsku muzičku avanturu koju su zajednički darovali oduševljenoj publici.

Lazić je za bis izveo dve Skarlatijeve sonate u De-duru i d-molu, pre toga se obratio publici i rekao da je Skarlati komponovao 555 sonata za klavir ali da ne brinu jer će on svirati samo dve. Budući da je ceo repertoar večerašnjeg koncerta u D duru i d molu, i on je odabrao baš te dve sonate.

Pijanista izvanredne tehnike, brzine uma i jasnog pristupa delu, osobene muzikalnosti i komunikativnosti, Lazić je nastupao sa velikim svetskim orkestrima i sarađivao sa dirigentima kao što su Đovani Antonini, Ivan Fišer, Andris Nelsons, Kiril Petrenko, Roberto Spano, Jon Sturgords, Kšištof Urbanski i Osmo Vanska.

Ove sezone, Lazić ponovo sarađuje sa Simfonijskim orkestrom grada Birmingema, sa kojim nastupa i u Birmingemu i na turneji, pod rukovodstvom dirigenta Andrisa Nelsonsa, zatim Kraljevskim škotskim nacionalnim orkestrom, Simfonijskim orkestrom iz Trondhajma, sa kojim izvodi oba Bramsova koncerta, i Holandskim kamernim orkestrom, a prvi put sarađuje sa Galicijskim simfonijskim orkestrom i Nacionalnim orkestrom Kapitola iz Tuluza.

U drugom delu koncerta izvedena je romantičarska Simfonija u d-molu Sezara Franka (1822-1890), jedan od vrhunaca simfonijske muzike 19. veka i jedina simfonija francuskog kompozitora. Filharmonija je ovo delo izvela predvođena izvanrednim muzičarem Mandealom, čestim gostom Beogradske filharmonije.

Mandeal je studirao klavir, kompoziciju i dirigovanje na Visokoj muzičkoj školi u Brašovu i na Muzičkoj akademiji u Bukureštu. Usavršavao se kod Herberta fon Karajana u Berlinu i Serđa Čelibidakea u Minhenu.

Kao vodeći dirigent i generalni muzički direktor Bukureštanske filharmonije stekao je zasluge za njen uspon na međunarodnoj sceni. Bio je umetnički direktor Simfonijskog orkestra Haife u Izraelu i stalni dirigent orkestra "Hajdn" Bolcana i Trenta u Italiji.

Izvor: Tanjug