Zamalo da „Kum“ bude promašaj!

Kultni film "Kum" Frensisa Forda Kopole ove godine slavi 45 godina od premijere prvog dela. Nikada nam neće dosaditi, a kada shvatite da je umalo mogao da bude najveći promašaj „Paramount Pictures“, biće vam jasno zašto je Kopola maestro.

.

Mračne scene

.

Da, “Kum“ jeste mračan film, ali ne samo zbog tematike već i zbog scenografije, posebno kada je enterijer u pitanju. Snimatelj Gordon Vilis, koji je nakon prvopg dela nazvan „princ tame“, objasnio je da to nikakve veze sa tematikom nema već sa problemom prejake šminke koju je Marlon Brando nosio i koju je trebalo prikriti.

Naime, Branda su svakog dana šminkali tri sata, nakon čega bi mu dodavali veštačke zube i vilicu da bi dobili željeni efekat. Takođe, i Džejms Kan je na snimanjima nosio veštačke zube. Iako nikome to ne bi palo na pamet, taj detalj je doprineo da Soni izgleda autentičnije i opasnije, a pomalo i da liči na svog oca.

Drveni branici

Vlasnici automobila su pred Drugi svetski rat skidali metalne branike i predavali ih vojsci koja ih je koristila u ratu, te ih zamenjivali drvenim. Ni u godinama posle rata mnogi nisu vratili svoje branike, a to je prikazano i u „Kumu“. Pošto se radnja odvija u četrdesetim i pedesetim godinama, Kopola je bio posvećen svakom detalju, pa je čak i na automobile stavljao drvene branike da bi verodostjno prikazao vreme radnje.

Niskobudžetni Kum iz Kanzasa?!

A kad smo već kod radnje, poznato je da je “Kum“ sniman sedamdesetih godina iako se radnja odigravala dve, tri decenije ranije. E, pa umalo da nije bilo tako! Paramount Pictures je želeo da “Kum“ bude niskobudžetni film o mafijaškom bosu iz Kanzasa u realnom vremenu. Naravno, to je Kopolu dovelo do ludila, pa je naterao Marija Puza da izmeni scenario. Uspeo je i studio da nagovori da prihvati ovu ideju, pa čak i trenutku bankrota da im izmami šest i po miliona dolara za snimanje. Ali, onda su krenuli problemi...

.

Kopola je sve vreme bio pred otkazom

Za vreme snimanja filma, Kopola je sve vreme bio pred otkazom jer se sa studijom „klao“ oko svake odluke! Počelo je već kod izbora glumaca. Studio je odbio ideju da Marlon Brando igra Vita Korleonea dok Kopola nije otišao u njegov dom i lično ga snimio da bi ih ubedio. Takođe, studio u ulozi Majkla Korleonea nije video ni Ala Paćina već Roberta Redforda ili Rajana O'Nila.

Jedno vreme su za ulogu čak testirali i Martina Šina. Kopola je ipak bio nepokolebljiv i uspeo u svojoj nameri! S druge strane, sve vreme je premašivao budžet i rokove, pa je trpeo pritisak od strane studija. Kako bi izbalansirao priču, on je mnoge scene snimao u zatvorenom prostoru, a onda je otpustio i asistenta za kog se ispostavilo da ga je „drukao“ kod nadređenih.

Majka jedva starija od dece
Morgana King je u filmu igrala Karmelu Korleone, Majklovu, Sonijevu, Fredovu i Koninu majku, a zanimljivo je da je bila svega 10 godina starija od Ala Paćina i Džejmsa Kana, a samo pet godina od Džona Kazale.

Narandže ne oslikavaju smrt
Teorija koja već 45 godina živi jeste da su narandže koje se u filmu provlače kao detalj simbol i pretskazanje smrti. Ok, ako danas tako gledamo, možda. Ali, prvobitna ideja je došla od producenta Dina Tavularisa koji je zbog pređašnje spomenute mračne scenografije želeo da unese malo jarkih boja zbog boljeg kontrasta.

Pratite nas i na Viberu!

Izvor: Bulevar.B92