Niste ni svesni šta vam se sve može desiti u organizmu, ako PREBRZO JEDETE

U hrani treba uživati. Iako će sad verovatno mnogi reći da to čine, nisu ni svesni da obrok sa stola pojedu dok kažu „keks“. Ako je isti slučaj i sa vama, vreme je da promenite ovu naviku, jer ie po vaše zdravlje štetna, više nego što možete zamisliti.

Pratite nas i na Viberu!

Gojenje

Ako brzo jedete, postoji velika mogućnost da u svoj organizam unosite više hrane nego što vam je potrebno, a to je siguran put za dobijanje viška kilograma.

Dijabetes

Jednostavno je: brzo jedenje dovodi do gojenja, a gojenje je jedan od glavnih uzroka dijabetesa tipa 2.

Metabolički sindrom

Reč je o grupi metaboličkih poremećaja koji se očitavaju kao insulinska rezistencija, nakupljanje masnog tkiva u području stomaka (abdominalna ili centralna pretilost), visok nivo holesterola i povišen krvni pritisak. Metabolički sindrom najčešće je uzrokovan pogrešnim načinom života.

Izloženost stresu, neredovna i nepravilna ishrana, neaktivnost, nedostatak sna, preterani unos rafinisanih ugljenih hidrata, zasićenih masnoća i trans-nezasićenih masnih kiselina tokom dužeg perioda mogu uzrokovati povišen nivo holesterola, triglicerida i insulina. Smanjenje telesne mase, odnosno smanjen energetski unos prva je mera u lečenju metaboličkog sindroma protiv kojeg se treba boriti istovremeno na više nivoa.

Gastritis

Gastritis predstavlja upalu želudačne sluzokože. Naime, osobe koje brzo jedu sklone su prejedanju. To znači da hrana duže ostaje u želucu, tako da dolazi do povećanog izlučivanja želudačne kiseline koja može oštetiti sluzokožu.

Osobe koje imaju gastritis ne moraju uvek da imaju klinički izražene tegobe. Ako se one jave, to su najčešće bolovi u gornjem delu stomaka, nadutost, pojava osećaja sitosti nakon što se pojede količina hrane manja od normalne porcije, oslabljen apetit, mučnina ili povraćanje (želudačni sadržaj, krv, sadržaj poput taloga kave), stolica crna kao katran ili krvava stolica i umor (ako dođe do razvoja anemije). Navedeni simptomi mogu se javiti pojedinačno ili u različitim kombinacijama.

Gušenje

Hranu treba žvakati, a ne samo gutati komade, jer upravo oni mogu dovesti do gušenja. Jedite sporije, uključite sva čula, više žvaćite, pravite male pauze pa makar da svako malo odložite pribor za jelo. To je način da izbegnete mogući rizik koji nosi brzi način unošenja hrane u organizam, piše dnevno.rs.