Ako želite da SPREČITE NADUTOST I UBRZATE METABOLIZAM, samo uvrstite ove namirnice u doručak svakog jutra!

Jedna od najvažnijih stvari koje možete da uradite za svoj organizam jeste da se hranite zdravim namirnicama, posebno odmah nakon buđenja. Hranjiv i bogat doručak može da učini čuda za vaše telo, kako biste se osećali bolje.

Izvor: Klix.ba/N.O.  |  
Ilustracija Foto: Molishka/Shutterstock
Ilustracija Foto: Molishka/Shutterstock
.

Nutricionisti navode da su borovnice, spanać, jaja i jogurt među najzdravijim izborima za prvi obrok u danu.

Borovnice

Borovnice i uopšteno bobičasto voće su neke od najzdravijih namirnica koje možete da dodate u svoje obroke. Nutricionisti ih hvale zbog njihovih energetskih svojstava, jačanja metabolizma i zdravlja creva. Smatraju se i superhranom koja sadrži prirodne šećere za energiju, a koji su takođe bogati antioksidansima koji utiču na metaboličku funkciju.

Poznato je da borovnice sadrže značajnu količinu vlakana koja pomažu u varenju i boljem pražnjenju creva, sprečavajući zatvor koji je čest uzrok nadimanja.

Spanać

Spanać je prirodno bogat gvožđem koje je veoma važno za transport kiseonika i proizvodnju energije. Vitamini i minerali u spanaću takođe imaju vitalnu ulogu u podržavanju metaboličkog procesa. Što se tiče nadimanja, spanać takođe ima vlakna koja unapređuju probavu. Takođe, ima dovoljno magnezijuma kako bi se postiglo redovno pražnjenje creva i smanjuje šanse za nadimanje.

Jaja

Jaja su možda jedan od najčešćih sastojaka za doručak, ali definitivno nisu precijenjena. Njihove zdravstvene prednosti su brojne, zbog čega se preporučuje da ih dodate za doručak za poboljšanje energije, metabolizma i probave.

Jaja su bogat biološki izvor proteina što znači da imaju esencijalne amino kiseline potrebne za energiju i funkciju mišića. Takođe, mogu povećati termogenezu što je korisno za poboljšanje metabolizma.

Jogurt

Jogurt je sama po sebi hrana bogata nutrijentima. Preporučuje se kao izvor proteina zdravih za creva ujutro, a mogu imati i metaboličku funkciju.

Proteini zahtevaju više energije za probavu u odnosu na ugljene hidrate i masti, a to doprinosi povećanju termogeneze i utrošenih kalorija. Probiotici u jogurtu podržavaju zdravu mikrofloru koja poboljšava probavu i smanjuje upalu kako bi ublažila nadutost.