Zdravlje

ČETIRI načina da telo pripremite za jesen

Predstavljamo vam četiri načina da svoj organizam pripremite za mesece koji su pred nama.
02.10.2015. - 11:44h

Lako je tokom toplih dana ostati vedar i pozitivan, ali mnogo je teže da se fokusirate i ostanete produktivni kada dođu kišni jesenji dani.

Đumbir za mentalni stimulans

Prema rečima istraživača Univerziteta Nanđing iz Kine, koren đumbira je najbrži prirodni mentalni stimulans. On poboljšava produkciju dopamina u mozgu, koji će vas izvući iz letargije i apsorbovati ga u telo ektremno brzo, dostižući najveću koncentraciju samo deset minuta nakon konzumiranja.

Nutricionista Karina Noris preporučuje da izrendate svež đumbir u toplu vodu i dodate malo kajenske paprike, kašičicu meda i iscedite limun.

"Paprika će zapaliti vaš metabolizam, dok će med i limun obezbediti brzu injekciju šećera za dodatnu energiju koja vam treba", kaže Noris.

Zeleniši za jači imunitet

Na prelazu iz jednog u drugo godišnje doba, veoma je važno da dodatno očistite svoj organizam, kako biste sprečili prehladu i grip.

Naučnici Univerziteta u Kaliforniji su otkrili da ako povećate unos diindolilmetana, sastojka koji se nalazi u brokoliju, karfiolu i kelju, direktno ćete aktivirati reakciju imunog sistema, ojačavajući ga i smanjujući mogućnost prehlade.

Ovo jedinjenje takođe poseduje i antikancerogena dejstva i posebno je efikasan kod prevencije raka prostate.

Međutim, veoma je bitna priprema - naučnici poručuju da je najbolje da ovo povrće kuvate na pari jer ćete na taj način da zadržite, pa čak i povećate antioksidantska dejstva ovog sastojka.

Koja je tajna formula idealnog šejka?

Naučnici sa Univerziteta u Teksasu su otkrili savršenu proporciju ugljenih hidrata i proteina u vašem šejku koji pijete pre i posle treninga, a to je 4:1.

Ova kombinacija povećava izdržljivost mišića za 36 procenata, a takođe povećava i kompletan učinak za 55 procenata.

Ako preterate sa količinom proteina nakon treninga utvrđeno je da ćete ometati fizički oporavak mišića i kompletan učinak, usporiti rehidrataciju i popuniti skladišta glikogena tako da primorate mišiće da se isrcpljuju, a ne da rastu.

Zaštitite lice od vlažnosti u vazduh

Promena vazduha, izlaženje iz tople, zagrejane prostorije na hladan vazduh može da izazova ozbiljne iritacije vaše kože. Časopis The Journal of Investigative Dermatology otkriva da niži nivoi vlage u vazduhu van i u zagrejanim prostorijama sprečavaju sposobnost vaše kože da zadrži vodu, što može da ošteti vaš prirodnu barijeru kojom se borite protiv upala ili da izazovete infekcije koje mogu da izazovu razna oboljenja od dermatitisa do psorijaze.

Ključ je da svoju kožu održavate pravilno hidriranom kako biste zaštitili epiderm, pa investirajte u kvalitetnu intenzivnu, celodnevnu hidratantnu kremu za lice koja će sačuvati vašu kožu.

Izvor: b92.net