6 ASTRO PAROVA kojima je TEŠKO kad su ZAJEDNO, a JOŠ TEŽE kada su RAZDVOJENI!
Ljubav je ponekad zaista teška...
15.12.2025. 20:00
Ako dete insistira na tome da crta dok uči, nemojte da ga sprečavate. To mu može pomoći da lakše zapamti gradivo koje je pred njim.
Foto: Rido / Shutterstock
08.11.2021.|10:24
Različita deca uče na različite načine. Na primer, deca dominantno vizuelnog stila najlakše uče gledanjem i čitanjem, dominantno auditivnog stila - slušanjem i govorom, a dominantno kinestetičkog stila dok se kreću ili dodirivanjem.
Najdelotvornije su tehnike takozvanog aktivnog učenja. Dete bi tokom učenja trebalo da sedi uspravno za stolom, a učenje da počne pitanjima o gradivu koja se nalaze na kraju svakog poglavlja u udžbeniku.
Zatim neka izvuče naslove poglavlja iz sadržaja kako bi dobilo uvid u materiju koju ove školske godine treba da savlada. Kako bi što lakše zapamtilo, neka tokom čitanja podvlači ključne reči i zapisuje kratke beleške pored teksta.
1. Slušanje i učenje
Deca čiji je stil učenja dominantno auditivni lakše će učiti i bolje pamtiti gradivo ako tokom učenja pričaju sa sobom ili roditelju "objašnjavaju" to što uče. Pomoći će im i recitovanje važnih informacija, korišćenje reči koje ih asociraju na gradivo.
2. Učenje dok šetaju po sobi
Deci kojima je stil učenja dominantno kinestetički pomoći će čitanje naglas, ali za razliku od auditivaca, trebalo bi prstom da prelaze preko rečenica koje čitaju. Najlakše će učiti zapisivanjem pa će im pomoći ako najvažnije informacije iz gradiva napišu nekoliko puta.
U učenju im pomaže i podvlačenje važnih informacija u tekstu, a kako bi što bolje upamtili gradivo, trebalo bi da koriste telo. To mogu učiniti tako da tokom ponavljanja šetaju po sobi ili neka koriste gestikulaciju rukama tokom učenja i ponavljanja gradiva, piše 24sata.hr.
3. Čitanje, pamćenje i zapisivanje
Deca s dominantno vizuelnim stilom usvajaju nove informacije čitanjem, posmatranjem grafičkih prikaza. Kako bi lakše učili, pomoći će im zapisivanje na kartice, učenje pomoću tablica, mentalnih mapa i sličnih pomagala.
Tokom učenja slobodno neka crtaju ilustracije, neka zapisuju informacije i neka podvlače ono što smatraju važnim. Puno će naučiti i posmatranjem, a kad se sretnu s nečim novim, draže im je da pročitaju uputstvo za korišćenje nego da slušaju objašnjenja.
4. Zaigrajte kviz i proverite znanje
Na male komade papira zapišite pitanje iz gradiva. Na zadnju stranu napišite odgovor. Izvucite papirić, a onda neka dete pokuša da odgovori na njega, bez gledanja na poleđinu papira. Ako su zaboravili odgovor, ponovite im ga.
Osim ponavljanja u pamćenju može pomoći i smišljanje rima ili zamišljene slike koje vezuju za pojedine delove teksta.Budite kreativni, pronađite reči koje se rimuju s onim što treba da zapamte.
Objasnite deci da treba da uče redovno, to je jedini način da se gradivo zaista dobro usvoji. Učenje u zadnji čas nije dobra odluka i nije delotvorno.
5. Napravite pauzu
I, ne zaboravite na pauzu. Kada dete završi jedan ili više zadataka, neka se odmori od deset do 15 minuta. Teže delove gradiva dete bi trebalo da uči u razdoblju najveće budnosti jer umor, ali i glad, slabe koncentraciju.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.