Život

Kako poboljšati svoje takmičarske sposobnosti

Da li intenzitet treniga kod mladih odgovara njihovim godinama i fazi njihovog razvoja ali i da li neodgovarajući treninzi mogu da naškode našem zdravlju?
22.04.2014. - 14:44h

Sveobuhvatni cilj kondicioniranja u sportu, jeste povećanje proizvodnje energije tokom određene aktivnosti. Da bi ostvarili dobre rezultate, sportisti moraju da treniranju na nivou većem od onog za čisto poboljšanje zdravlja.

Odgovarajući program kondicioniranja koji uključuje periode fizičke aktivnosti može dovesti do poboljšanja takmičarskih sposobnosti. Sastavljanje efikasnog programa treninga zahteva razumevanje osnovnih principa treninga, tipova treninga i ličnih ciljeva sportiste.

Intezitet i obim većine programa nije odgovarajući tinejdžerima i mladima, koji su i dalje u fazi razvoja, te mogu dovesti do povrede. Dakle, treba biti realan, i ograničiti se na sopstvene mogućnosti u trenutku. Ne treba preterivati, jer forsiranje može proizvesti kontraefekat, pa umesto poboljšanja, svoje takmičerske sposobnosti možete još više sputati. Treba imati strpljenja, jer naravno, ništa nije moguće ostvariti preko noći.

Čak i ukoliko vam se čini da takvim tempom, nećete stići do rezultata, budite sigurni da če oni predanim radom doći. Naravno, intezitet rada možete povećavati postepeno, ali treba biti umeren i nikako ne preskakati veliki broj faza. Sastavljanje efikasnog programa zahteva razumevanje tipova treninga.

Dakle, ukoliko planirate da se bavite poboljšanjem svojih takmičarskih sposobnosti, morate dobro da ispitate svoje mogućnosti, ali i način na koji ćete to uraditi. Ukoliko se budete pridržavali plana i programa, i ne budete gubili veru u sebe, rezultati će sigurno doći, i samim tim, bićete spremni da svoje rezultate podignete na veći nivo.