Život

Izbegavajte kašnjenje i žurbu!

Teoretski, svi znaju da ne treba kasniti i da ni žurba nije dobra. U praksi, i dalje je mnogo onih koji kasne i žure; nekima se čak i sviđa tako, imaju osećaj da su stalno u nekoj akciji, stalno im se nešto dešava. Ipak, i kašnjenje i žurbu bi trebalo izbegavati - pre svega, za vaše sopstveno dobro.
28.01.2014. - 10:36h

Naravno, to što ne kasnite i što zbog nedostatka kašnjenja nemate potrebu ni da žurite prijaće i svima s kojima ste u kontaktu. Niko ne voli kad mora nekog da čeka, a ni oni koji su zbog žurbe nervozni nisu baš najprijatnije društvo. Ali će, pre svega, prijati vama i učiniti da se znatno bolje osećate, kao i da vam poraste samopouzdanje.

U čemu je stvar? Svakome se može desiti da zakasni, ali ako konstantno kasnite i konstantno zbog kašnjenja nekud žurite, od toga postajete nervozni, što nije prijatan osećaj. To nije sve: tokom vremena steknete osećaj da ste nesposobni, jer nikako ne uspevate da stignete na vreme, plus, što zbog žurbe i nervoze, pravite mnogo više grešaka nego što biste ih pravili da ste opušteni i da možete na miru i promišljeno sve da obavite. I to, takođe, doprinosi vašem osećaju da ste nesposobni. A onda, pošto vam se taj osećaj nimalo ne dopada, počnete da smišljate izgovore, ne samo one koje ćete reći drugima već i izgovore pred samim sobom: ja sam takav i to se ne može promeniti, pa šta i ako me čekaju, sačekaće me ako im je stalo do mene, a ako nije, nisu me vredni; ma, nema veze što sam i ovo zabrljao, nije to toliko bitno... Izgovor na izgovor, opravdavanja sopstvenih grešaka se nižu, izostaje iskren pokušaj da greške popravite, što onda dovodi do novih neuspeha i novog pada samopouzdanja, nove nesigurnosti, pa se onda izmišlja još izgovora i tako u krug.

Nije zabavno, ne stvarno. Ni vama ni drugima. Pre je bekstvo od nekih problema i izbegavanje da se suočite s njima. Možete sebe da zavaravate, ali ćete se, u suštini, osećati loše i nastavićete da se osećate nesigurno i loše.

Zbog svega navedenog, izbegavajte kašnjenje i žurbu koja zbog njega sledi. Nije ih uvek moguće izbeći, ali kad god jeste, potrudite se da to učinite - krenite ranije od kuće, počnite na vreme, ako treba, navijte sat na deset minuta ranije ili koliko vam je već potrebno. Nakon izvesnog vremena, primetićete da se osećate mnogo bolje - zaista bolje, bez onog lažnog "ma, u redu sam, sve je u redu".

Izvor: krstarica