Poznat datum završetka radova na staničnoj zgradi u Prokopu

Ivan Vujičić, direktor kompanije PFB koja je glavni izvođač radova, uveren je da će izgradnja stanične zgrade "Beograd centar" biti završena na vreme i da će putnici prve vozne karte moći da kupe početkom oktobra.

Izvor: Politika/D. Mučibabić, D. Aleksić  |  
Foto: Martyn Jandula/Shutterstock
Foto: Martyn Jandula/Shutterstock
.

"U naredna dva meseca biće završeno postavljanje čelične konstrukcije i pokrivanje krova, okončana i montaža fasadne konstrukcije i fasadnog stakla 85 odsto, a počeće i montaža brisoleja, odnosno spoljašnjeg sistema solarne i termičke zaštite. U predstojeća dva meseca biće kompletno završene nadstrešnice, a drugi deo u manjem stepenu u skladu sa dinamičkim planom. I slojevi ravnih krovova, izolaterski radovi, ravni slojevi poda biće potpuno završeni do tada", navodi Vujičić i napominje da je plan da se u predstojeća dva meseca završe i keramičarski radovi, tehnički blok objekta i saobraćajnice i parkinzi, piše Politika.

"Krajem tog perioda počinju završni radovi na fasadnim oblogama i opšivkama i radovi na unutrašnjoj aluminariji, bravarski radovi. Liftovi i travelatori (pokretne trake) su stigli i plan je da oko 70 odsto posla u vezi sa montažom bude završeno u naredna dva meseca. Do kraja jula napola će biti gotovo uređenje partera sa obe strane objekta", ističe Vujičić.

Kompleks stanice "Beograd centar", podseća Politika, nekada je bio projektovan kao jedna celina, ali više nije jer je došlo do korisničkih i vlasničkih razdvajanja objekata na kotama 85 (podzemni, peronski deo) i 105 (ploča na kojoj se gradi). Ubuduće će železnice upravljati samo staničnom zgradom, dok će ostalih 12 objekata biti poslovne zgrade od po pet spratova. Njihov investitor je kompanija "Rejlvej siti", partner države u ovom poslu.

Stanična zgrada će prema projektu imati oko 6.200 kvadratnih metara i tu će se naći komercijalni prostor, poslovnice, šalter služba, čekaonica... Oko ove zgrade, sa leve i desne strane zidaju se četiri objekta od po pet spratova koji će funkcionalno biti odvojeni. Na obodima ploče sa svih strana biće uređeni parkinzi, kao i nova garaža na delu ploče ka Senjaku. Četiri objekta koja se grade uz staničnu zgradu biće završena za oko godinu i po, a ostalih osam naknadno, ali plan je da se ona okonča do leta, a njihova izgradnja završi početkom 2026, navodi Politika.

Procenjuje se da vrednost izgradnje stanične zgrade iznosi oko 17 miliona evra.

Posao u kompleksu na Prokopu kompanija "Rejlvej siti", čiji je jedan od vlasnika domaći privrednik Branislav Grujić, dobila je nakon što se pre nekoliko godina jedina javila na poziv države za partnerstvo u izgradnji sadržaja koji nedostaju na ovoj železničkoj stanici, piše Politika. Na osnovu ugovora, koji se našao pod lupom "Transparentnosti Srbija", država je ustupila ploču na koti 105, a "Rejlvej siti" dobio je zadatak da finansira i fazno izgradi staničnu zgradu, parkinge i poslovne sadržaje na ploči.

Kada je preuzeo ulogu centralne stanice, "Prokop" je imao najveći deo perona i koloseka ispod ploče, nekoliko šaltera i pristupne veze iz pravca Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića. Sve ostalo što mu je tada nedostajalo, fali uglavnom i danas. U međuvremenu su samo ugrađeni liftovi koji su povezali nadzemni i podzemni deo stanice i konačno je, uz kašnjenja, kompletno izgrađena ploča, podseća Politika. Na ovoj stanici i dalje nisu uređena prva dva koloseka, a ne postoje ni pristupne veze iz pravca auto-puta, iako ih je država pre više od dve godine uvrstila u prioritetne kapitalne projekte. Prokopu fali i bolja povezanost sa javnim gradskim prevozom.

Otvaranje železničke stanice Prokop najavljeno je za 20. oktobar.