"Da, postoji panika sa zagađenjem", rekao je Vučić, a Trivanu je poslao poruku

Da, postoji panika u vezi zagađenja vazduha u Srbiji jer je svi šire, izjavio predsednik Srbije u Jutarnjem programu TV Prve i ministru Trivanu uputio poruku.

.

Reč je o realnom problemu, ali i o kampanji, rekao je Aleksandar Vučić i dodao da je ona ponekad groteskna, a kao primer je naveo uključenje novinara koji namerno kašlje.

"Postoji problem, realan, koji je više decenija zanemarivan. Postoji i u Milanu, jer smo juče imali isti broj tih čestica, a Milano je jedan od najrazvijenijih gradova“, rekao je on i dodao da ne želi opravdanja već rešenja.

Upitan da li on svoje dete izvodi napolje, Vučić je rekao da njegovo troje dece živi u najzageđenijem delu Srbije i Beograda, a to je Novi Beograd. „Da izvodim dete napolje, pa i mene su izvodili“, kazao je predsednik Srbije.

Nema mesta panici, ističe Vučić.

Na konstataciju da je u Srbiji već danima zagađen vazduh a da se niko od nadležnih nije oglašavao, počev od predsednice vlade, ministra Trivana, zamenika gradonačelnika Beograda, koji se nisu odazvali na pozive za gostovanje u emisiji u kojoj bi građanima objasnili šta se događa, Vučić ističe "da je pre svega zbog toga zamolio premijerku Anu Brnabić da, ako je čovek živ, da se javi da se nešto uradi jer vidi da su ljudi uspaničeni".

Ipak, ističe da nema mesta panici. "Ja sam vojsku služio u Lukavici i tada je magle bilo", rekao je predsednik Srbije.

Upitan da li on sada oseća zagađenje kada udahne rekao je da ne oseća, a novinarki je rekao da ne izmišlja da oseća. "Da osećam ne bih imao nikakav problem da vam kažem. Magle je bilo uvek, radio sam i Londonu i toga je uvek bilo. Naše je da adresujemo problem i vidimo šta da radimo", kazao je.

Upitan da prokomentariše pisanje današnje štampe koja piše da bi ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan trebalo da ode s tog mesta, Vučić kaže: "Ministra bih zamolio, a nemam ništa proptiv njega, nemojte da bežite od odgovornosti. Prigrlite je, pokažite marljivost pa i ako pogrešite ljudi će to ceniti."

A na pitanje da li u vezi ministra Trivana problem i to što je kadar SPS-a, predsednik Srbije ističe da ne deli ministre po partijama. Takođe je odbacio mogućnost da se u pozadini celog problema oko zagađenja vazduha krije politički sukob.

"To mora da reši država, i rešiće ga, za šest, sedam godina"

Poručio je i da će država rešiti ovaj problem u narednih šest, sedam godina, a da se na rešavanju problema zagađenja kontinuirano radi, te da su najvažniji projekti odsumporavanja i uvođenja zelene energije.

Kao primer, naveo je da je sa japanskom Džajkom dogovoren projekat odsumporavanja u TENT-u, dok se nešto slično radi sa Kinezima u Kostolcu.

Uvek je, kaže, bežao od prebacivanja odgovornosti na nekog drugog, te da ne može lokalna samouprava sama da reši ovaj problem, već to mora država da reši.

"I rešiće ga, u narednih šest do sedam godina", podvukao je Vučić.

Takođe, Vučić je dodao da je danas veliki problem i neuporedivo veći nivo drumskog saobraćaja, jer oko 20 odsto ukupnog zagađenja dolazi od drumskog saobraćaja.

"U Beogradu danas ima 650.000 automobila, gotovo dvostruko više nego pre 10 godina. Toliko smo uvećali standard", rekao je Vučić i dodao da u centralnoj Srbiji ima dosta ljudi koji voze automobile sa euro 3 motorima, čiji bi dalji uvoz trebalo da bude zabranjen.

Navodi da je EPS u prethodnih pet godina uložiio 475 miliona evra za razlicite filtere, odsuporavanje na blokovima termoelektrana, ali da to nije dovoljno ni blizu. "Moramo biti fer i reći šta je to što možemo i hoćemo da radimo", ukazao je Vučić i naveo da najveći problem u Beogradu imamo zbog grejanja na ugalj i drva, a vodi se kampanja protiv protiv mini hidroeletrana, što je izvor zelene energije.

"Treba da budemo fer prema sebi i da kažemo hoćemo li zelenu energiju ili nećemo", istakao je Vučić.

Dobar deo počeli smo da radimo, ali neće biti dovoljno, jer mora da se ulaže i naveo da su Nemci napravili plan da 86 milijardi ulažu u železnički saobraćaj da bi železnica preuzela transport. Mi ćemo nastaviti tim putem i uložiti 3,5, do 4 milijarde evra u rasterećenje drumskog saobraćaja, u narednih pet godina. A i to je malo, rekao je on.