Nedavno objavljena knjiga "Last of the Giants: The True Story of Guns N' Roses" autora Mika Vola obradovaæe milione fanova širom sveta. Autor je razloge planetarnog uspeha ovog benda potražio u detinjstvu i odrastanju èlanova "Gansa" i otkrio mnoge nepoznate detalje. 

Prièa poèinje sa Akslom Rouzom za kojeg autor tvrdi da je od samog poèetka imao viziju da postavi više standarde u muzici koju je stvarao. Postao je slavan opisujuæi u svojim pesmama dobro skrivenu i malo spominjanu sramotnu stranu života u Los Anðelesu, daleko od holivudskog glamura. 

Oèuh zlostavljaè

Njegov prvi revolt izazvao je njegov oèuh sveštenik koji je pobesneo kad je èuo Aksla kako peva bezazlenu ljubavnu pesmicu "Mendi" Berija Manilova. Tvrdio je da je ta pesma otelotvorenje zla. Pisac tvrdi da je Rouz, koji se u to vreme zvao Vilijam Bejli, veæ u tinejdžerskim danima bio noæna mora policajcima jer je u svom rodnom gradu Lafajetu do 18. godine imao iza sebe 20 privoðenja, a u pet sluèajeva je proglašen krivim zbog neke nepodopštine. 

- U arhivi okružnog suda u Tipekanou ostalo je zabeleženo da je Rouz u periodu izmeðu 1980. i 1982. u zatvoru proveo ukupno 10 dana pod optužbom za tuèu, maloletnièku delinkvenciju, opijanje na javnom mestu, kraðe i èinjenja štete, piše Vol

Da bi se spasio od novog pritvora pobjegao je u Los Anðeles autostopom. Èitajuæi o njegovoj prošlosti, nije teško zakljuèiti šta bi moglo da nagna Rouza na takvu štetu.

Roðen je kao Vilijam Brus Rouz 6. februara 1962. od majke Šeron Lintner, sedamnaestogodišnje srednjoškolke i "nevaljalog" deèka iz Lafajeta Vilijama Rouza. Godinama kasnije, nakon što je prošao regresijsku terapiju kojom se kod pacijenata otvaraju seæanja na scene iz najranijeg detinjstva kojih nisu ni svesni, Aksl je rekao za svog biološkog oca:

- Nije mi se sviðao naèin na koji je postupao sa mnom pre mog roðenja, pa èim sam se rodio odmah sam poželeo da taj kreten umre.  

Otac nasilnik

Rouz je tvrdio da ga je otac seksualno zlostavljao, a autor knjige Vol napisao je da ga je èak možda i oteo od majke. 

- Seæam se igle. Seæam se pucanja. I seæam se da me taj muškarac seksualno zlostavljao. Video sam da se mojoj majci dogodilo nešto strašno kad mi je prišla, govori Rouz, opisujuæi seæanja koja su se javila tokom terapije. 

Slike oca nestale su nakon što je Rouz navršio dve godine jer mu se majka preudala za sveštenika Stivena Bejlija. Rouz je odrastao u uverenju da je Bejli njegov biološki otac jer mu je majka novom udajom dala i prezime novog supruga. Porodica je odlazila u crkvu najmanje tri puta nedeljno. Bejli je porodicu vodio svojom svetom retorikom i gvozdenom rukom:

- Kad je video pastorèe da gleda reklamu u kojoj se pojavljuje žena u bikiniju, udario ga je u glavu, a televizija je uskoro izbaèena iz njihovog doma, piše Vol.

Rouz je tako dobro izuèio Bibliju da je poèeo da drži propovedi u crkvi svog oèuha. 

- Kasnije mu je ova veština itekako pomogla. Govoriti i nastupati pred masom bilo je slièno njegovom kasnijem poslu - a to je sviranje i pevanje pred publikom, piše autor knjige. 

Aksl nikad nije imao podršku svog oèuha. Seæa se da ga je jednom bacio sa stolice na kojoj je sedio za klavirom i svirao "D'yer Mak'er" grupe Led Cepelin. To je i bio razlog da mladi Rouz konaèno pobegne od kuæe. 

Imamo pevaèa!

Džef Izbel bio je tinejdžer kad je poèeo da udara bubnjeve, a Rouza je upoznao kad je krenuo u prvi srednje. Izbel je stajao u školskom hodniku:

- Prvo sam èuo kako je hrpa knjiga tresnula o pod, zatim i njega kako urla i u trku prolazi pored mene, a za njim juri gomila profesora. Pomislio sam: "odlièno, ovaj tip je potpuno lud i bio bi izvrstan pevaè." 

Kako se ispostavilo, Izbel je morao da nagovori prijatelja da zauzme poziciju iza mikrofona.

- Nije sve išlo glatko od poèetka, prisetio se Izbel, koji se 1981. preselio u Los Anðeles, promienio ime u Izi Stradlin i zamenio bubnjeve gitarom. 

Rouz æe krenuti za Isbelom godinu kasnije.

- Ponekad bi samo došao i stajao kao da se stidi. Ili bi poèeo da peva, a onda bi naglo izašao i otišao, pa ga ne bih video tri dana! Neke stvari zaista se ne menjaju.

Vaspitanje i odrastanje drugog zvezdanog gitariste nije mogao da bude mnogo drugaèiji. 

Maloletnièki seks

Saul Hadson roðen je u Engleskoj, a sa porodicom se preselio u Lorel Kanjon u LA kad je imao èetiri godine. Sin umetnika i dizajnera odeæe dobio je nadimak Sleš, a dodelio mu ga je glumac i porodièni prijatelj Sejmur Kasel, stalna zvezda filmova Džona Kasavetesa. 

- Nadimak sam dobio jer sam uvek jurio okolo brzinom munje, rekao je Hadson.  

Kao dete, Hadson je bio okružen slavnim osobama.

Dejvid Gifen, poznati producent koji je od benda stvorio zvezde kad su potpisali za njegovu producentsku kuæu, bio je jedan od Hadsonovih bejbisitera. Ipak, kasnije nije imao pojma da je potpisao ugovor sa bendom u kojem je svirao Hadson. Kad je Hadsonov otac dizajnirao album za Džoni Mièel, Mièel je uzela Hadsonove crteže i objavila ih kao ilustracije u svojoj knjizi poezije. Saulova majka dizajnirala je odjeæu za Mièel, Ringa Stara, Dejvida Bouvija sa kojim je èak imala i kratku ali vrlo intenzivnu vezu, nakon što se razvela od Hadsonovog oca.  

Kao dete, Hadson je upoznao Dajanu Ros, Bila Kozbija, Stivija Vondera i Džona Lenona. Bilo da je zbog razvoda roditelja ili zbog toga što je od malena bio svedok razuzdanog holivudskog života, ili pak iz sasvim treæih razloga, Hadson se vrlo mlad odao prilièno divljem životu. 

- U uzrastu od 12 godina, Saul je pio, pušio, pa èak imao i prva seksualna iskustva, piše Vol. Potpuno se zaludeo BMX biciklizmom, a imao je i fazu kada je intenzivno krao po prodavnicama koja se završila kad je ukrao nekoliko kaseta iz "Tauer Rekordsa".

Popers, trava, hašiš, kokain

Baš kao što su se pronašli Rouz i Izbell, tako se i Hadson još u srednjoj školi sprijateljio sa Stivenom Adlerom, koji æe postati prvi bubnjar GnR.

- Dvojac je, kako je isprièao Saulu, postao nerazdvojan, piše Vol. 

Uskoro su poèeli da se drogiraju jeftinijom varijantom popersa, a uskoro su prešli na pušenje trave i hašiša, lutajuæi holivudskim ulicama i prièajuæi o muzici, maštajuæi o pokretanju benda i zaraðivanju velikog novca.

- Izlazili smo samo zato da bismo upoznali starije koke koje su nas vodile svojim kuæama na Beverli Hilsu, priseæa se Adler.

- Ponudile bi nas piæem, kokainom i dobro nas nahranile. Jedino što smo morali da uradimo zauzvrat bilo je da imamo seks sa njima. Ponekad bi nas pokupili i frajeri, pa bih, u zamenu za oralni seks, dobio nešto droge i 30-40 dolara. 

I na kraju je krenulo. Adler je imao kod kuæe gitaru u koju se zaljubio Sleš, a ostalo spada u istoriju roka. 

- Dao sam mu gitaru, odneo ju je kuæi i za nedelju dana se vratio sa pesmama. Bio je roðen za gitaru, rekao je Adler. 

Dva para prijatelja uskoro su se upoznala sa mladim gitaristom Trejsijem Gansom koji æe kasnije voditi hit band "LA Guns". Gansi su bili preteèa buduæih "Guns N' Roses" a  èetiri buduæa èlana poèela su zajedno da nastupaju, da dele drogu i devojke. 

Pank muzièar Majkl "Daf" Mekagan iz Sijetla, koji je veæ sa 20 godina bio veteran jer je dotad svirao sa više od 30 bendova, pridružio im se 1984. kad se preselio u Los Anðeles.

Zapravo, javio se na oglas u lokalnim novinama u kojem je pisalo da se zainteresovani jave Slešu. Tako se popunio mozaik muzièara koji su pokrenuli jedan od najveæih bendova u istoriji rokenrola, Njujork Post.

 

 

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.