Sigurno ste primetili da kazaljke na gotovo svim satovima u reklamama, bilo da su digitalni ili analogni, stoje na tačno istom vremenu - 10:10.To nije slučajnost, niti greška dizajnera. Iza tog izbora krije se čitava kombinacija estetike, psihologije i marketinga.Prvi razlog je vizuelni balans. Kada su kazaljke postavljene na 10 i 2, lice sata izgleda simetrično, otvoreno i "nasmejano".Ova pozicija podsvesno ostavlja pozitivan utisak na posmatrača, kao da vas sat "pozdravlja" osmehom.Drugi razlog je što kazaljke u 10:10 ne zaklanjaju logo brenda, koji se najčešće nalazi ispod broja 12. Tako i naziv proizvođača i dodatne funkcije (poput datuma ili hronometra) ostaju jasno vidljive.Treći, manje poznat razlog vezan je za emotivni uticaj - istraživanja su pokazala da ljudi više veruju i češće biraju proizvode koji im izazovu pozitivan osećaj na prvi pogled. A 10:10 izgleda kao otvoren, prijateljski izraz lica.Neki proizvođači u prošlosti su postavljali vreme na 8:20, ali su ubrzo shvatili da to izgleda kao tužan izraz i prodaja im je drastično opala.Zato, sledeći put kad budete gledali reklamu za sat, znajte da je 10:10 mnogo više od pukog vremena. To je marketinški trik koji igra direktno na emocije.
Zašto satovi u reklamama uvek pokazuju 10:10? Istina je bizarnija nego što mislite
Naizgled bezazleno vreme zaista utiče na vašu podsvest.
Ilustracija; Foto: Evannovostro/Shutterstock
9.10.2025.|15:00
Izvor: 24sedam.rs/A. M.
Podeli:
Vrati se na vest