Kako da prestanete da jedete kad ste pod stresom?

Svi se nosimo sa stresom drugačije – neki grickaju nokte, dok drugi ne znaju šta bi sa sobom i potežu za raznom hranom poput kesice čipsa.

Kako da prestanete da jedete kad ste pod stresom?, foto: Nicoleta Ionescu/Shutterstock
Kako da prestanete da jedete kad ste pod stresom?, foto: Nicoleta Ionescu/Shutterstock

Jedenje jer ste pod stresom postao je uobičajen mehanizam kada se borimo s pritiskom, ali to nije nimalo zdrav način ponašanja u stresnim situacijama. Nutricionisti ističu da se to može dogoditi bilo kome, ali i savetuju kako smanjiti taj nagon. Stručnjaci pak naglašavaju ako se to ponašanje ne kontroliše, da bi moglo da dovede do poremećaja u ishrani i do ozbiljnih zdravstvenih problema.

Zdravstveni rizici
Oni koji jedu zbog stresa često se prejedaju, što kasnije može da rezultira pojavom viška kilograma. Stres nastaje zbog reakcije hormona kortizola koji povisuje šećer u krvi te telo želi još šećera. Zbog toga mnogi posegnu za slatkim i drugim vrstama loše hrane koje su pune ugljenih hidrata, kalorija i masti. Česta konzumacija ove hrane dovodi do gojaznosti, a sve to može da dovede do pojave dijabetesa i srčane bolesti.

Prošećite!
Šetnja je najlakši način da se smirite i izbegnete posezanje za hranom. Na taj način počinje da se proizvodi endorfin jednako kao da ste pojeli ukusnu čokoladu. Čak i šetnja od 10 minuta može da smanji glad i umanji stres. Stručnjaci preporučuju da sačekate sat vremena nakon šetnje pre nego što počnete nešto da jedete kako se to na kraju ne bi pretvorilo u prejedanje.

Stavite mobilni telefon sa strane
Iako su mobilni telefoni ponekad dobra stvar za odvlačenje pažnje, stručnjaci ističu da uprkos tome ne daju ljudima pravi odmor od stresa. Često mejlovi s posla ili neželjene poruke mogu da održe i pojačaju nivo stresa. Takođe, "skrolovanje" na telefonu, gledanje videa izaziva i to da ne razmišljate o tome koliko hrane unosite.

Napravite savršenu plejlistu
Stvaranje dobre plejliste može da opusti svakoga jer je muzika prirodno sredstvo za smirenje. Fokusiranje na opuštajuće pesme odvratiće um od gladi i želje za hranom. Slušajte muziku koja vas ujedno opušta i podiže raspoloženje ili čak novu muziku kako ne biste razmišljali o hrani. Istraživanja su pokazala da Mocartova i Štrausova muzika smanjuju stres, povišeni krvni pritisak i otkucaje srca.

Odmorite se
Zašto umesto jela ne biste malo odremali? Stres preko dana može da dovede do prejedanja uveče. Ali, dobar odmor preko noći može da smanji stres i suzbije unos velikih količina hrane. Ljudi koji se odmore, lakše podnose neočekivane probleme na poslu i teže će osetiti snažan stres te potegnuti za lošom hranom, piše Ordinacija