Zdravlje

PET pravila za dobru figuru

Poštujući ovih pet jednostavnih pravila, ne samo da ćete pospešiti metabolizam i poboljšati zdravlje, već ćete stvoriti i zdrave navike koje su jako bitne za kvalitetan život.
09.08.2015. - 11:15h

1. Pre ručka popijte čašu vode ili pojedite nešto malo

Naučnici su objasnili da osećaj gladi nastaje zbog hormona grelin, a kada počnete da jedete njemu je potrebno oko 30 minuta da se njegova jačina smanji. Upravo je zbog toga bitno da jedete sporije i mirnije i da se skoncetrišete samo na hranu koju unosite. A ako popijete čašu mlake vode ili prezalogajite nešto sitno pre glavnog obroka, poješćete dosta manje nego inače.

2. Za vreme obroka nemojte piti sokove

Hormon leptin je zaslužan za osećaj sitosti, jer on “javlja” mozgu da ste se najeli kada organizam dobije dovoljnu količinu energije iz hrane. Međutim, ako pijete sok za vreme obroka, fruktozni šećer iz njega prekida signaliziranje vašem mozgu i tako nećete znati kada se zaista siti, a vi ćete nastaviti da jedete i tako uneti veću količinu hrane i više kalorija.

3. Vlakna

Kao što već znate, vlakna poboljšavaju rad digestivnog trakta i produžavaju osećaj sitosti. Zato je vrlo bitno da unosite hranu sa što više vlakana, naročito ujutru - za doručak.

4. Bitno je kako jedete

Kada jedete, skoncetrišite se isključivo na hranu koja je u vašem tanjiru ( kao što smo već rekli i u prvoj stavci). Sedite isključivo za stolom, sa ispravljenim leđima i nemojte gledati televizor, dopisivati se preko mobilnog telefona ili čitati novine jer ćete jesti mnogo više nego što vam je zaista potrebno, a i ješćete brže - što loše utiče na figuru.

5. Sport

Nemojte zaboraviti da se svakodnevno bavite nekom fiz8čkom aktivnošću, pa makar to trajalo i 10 minuta. Stvaranje mišićne mase nikome nije škodilo, a i mišići lepše izgledaju nego opuštena koža. Takođe vežbanjem štitite telo od kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa.

Izvor: zenskimagazin.rs