Zdravlje

Imate problem s NESANICOM? Ovih 7 saveta će vam pomoći da zaspite!

Nesanica je bolest modernog doba koja loše utiče na čitav organizam, a između ostalog, uzrok je loše koncentracije, te povećava rizik od srčanih bolesti.
10.04.2015. - 10:21h

1. "Isključite se" sat vremena pre odlaska na spavanje

Ako planirate da idete u krevet u ponoć, oko 23 sata prigušite svetla i ugasite elektroničke uređaje (televizor, laptop, mobitel). Takvo okruženje će vas pripremiti za spavanje i poželjno je da ga uvrstite u svoju večernju rutinu.

2. Tuširanje

Topli tuš ili topla kupka mogu vam biti od velike koristi. Naime, temperatura tela se brzo spušta kada izađete iz tople kupaonice, a istraživanja su pokazala da smanjenje temperature može izazvati pospanost, jer se brzina otkucaja srca smanjuje, a metabolizam se usporava. Tako će se i vaše telo i vaš mozak lakše ugasiti.

3. Obujte čarape

Idealno bi bilo da vam pred spavanje ekstremiteti budu zagrejani, a ostatak tela malo manje topao. Naime, prema jednom istraživanju, nošenje čarapa širi krvne žile i potiče rad krvotoka što doprinosi uspostavljanju savršene temperature za spavanje.

4. Probajte vežbu 4-7-8

Reč je o vežbi disanja koja se izvodi tako da udahnete kroz nos (4 sekunde), fokusirate se na pluća koja se ispunjavaju vazduhom, zadržite vazduh (7 sekundi) i lagano izdahnete na usta (8 sekundi).

5. Izbegavajte odlazak u krevet ako vam se još ne spavanje

Ako niste pospani, a odlučite da odete u krevet, sigurno se nećete uspavati, nego će vam biti sve gore i gore što više vremena budete proveli u krevetu. Bolje i sedam sati sna, nego devet sati ležanja i brojanja ovaca.

6. Ustanite iz kreveta

Ako vam se ne spava, ležanjem u krevetu i prevrtanjem nećete se uspavati, nego ćete postati nervozni. Ustanite i ne palite jako svetlo. Radite nešto što vas umiruje – čitajte, rešavajte ukrštenicu, popijte čaj – što god bi vam moglo pomoći.

7. Ne gledajte na sat

Što više gledate na sat, to će vam teže biti. Ako stalno proveravate koliko je sati, sve veći pritisak vršite na sebe da zaspite. Okrenite sat od sebe i ne proveravajte vreme. Ništa vam neće značiti saznanje koliko je sati. Samo proverite jeste li navili budilnik i to je to.

Izvor: magazin.net.hr