Zdravlje

Stručnjak otkriva: Ove stvari nikako ne bi trebalo da radite odmah NAKON BUĐENJA!

Koliko god smatrali da ste, od momenta kada ustanete iz kreveta, budni, to baš i nije tako. Telu je potrebno vreme da se razbudi. I zato neke stvari ne bi trebalo da radite odmah nakon spavanja.

15.01.2021. - 08:21h
buđenje, spavanje, krevet
foto: Depositphotos/AllaSerebrina

Doktorka Miriam Stopard je otkrila koje stvari su u pitanju.

Vežbanje

Prema njenim rečima, kada ustanete ujutru, nikako ne bi trebalo da vežbate, jer je telo dehidrirano i tkivo se neće pravilno istezati. Mišići su ukočeni, a intervertebralni diskovi nisu dovoljno opušteni, pa možete da se povredite ukoliko niste dovoljno oprezni.

Sok od pomorandže

Iako ispijanje ovog soka zvuči kao odličan način za razbuđivanje, njegova konzumacija pravi više štete nego koristi. Naime, na taj način preopterećujete metabolizam i podižete nivo šećera u krvi. To je zato što metabolizam, koji koriguje insulin, još uvek nije u potpunosti funkcionalan, piše Večernji.hr.

Ispijanje kafe

I ovome bi trebalo da porazmislite kao o nečemu što imate običaj da radite odmah nakon buđenja. Utvrdilo se da šoljica kafe, na prazan želudac, zapravo smanjuje sposobnost metabolizma za kontrolu šećera u krvi, ali daje i osećaj sitosti zbog kojeg ne unosimo dovoljno nutritivne hrane za doručak. Istraživači sa Univerziteta Bath veruju da bi ove nove informacije o kafi mogle da imaju dugotrajne zdravstvene implikacije. U svom istraživanju su otkrili da kafa, konzumirana pre doručka, smanjuje kontrolu šećera u krvi za oko 50 posto, prenosi Objektiv.

Profesor Džejms Bets, sa Univerziteta Bath je rekao: “Znamo da će skoro polovina nas, i pre nego što bilo šta drugo uradimo, nakon što se probudimo ujutru, popiti kafu, a što se više umorimo, kafa je jača.”

Ova studija je važna, jer smo do sada imali ograničeno znanje o tome šta to radi našem telu, pogotovo u vezi sa kontrolom metabolizma i šećera u krvi. I zato je važno da, pre konzumacije kafe, uvek prvo nešto pojedemo. Stopard preporučuje da to bude mali, ali nutritivni doručak, kao što su zobene pahuljice, zobena kaša, jogurt, ili tost sa avokadom.