Zdravlje

Kako iskoristiti slobodno vreme u korist lepote i zdravlja?

Evo par trikova kako slobodno vreme pretvoriti u vreme za negu lepote i zdravlja tela i čitavog organizma.Nema osobe koja ne zna koliko može biti teško balansirati slobodnim vremenom kog je malo. Živi se u užurbanom vremenu gde se vremena za odmor i negu lepote i zdravlja gotovo i nema.

27.10.2020. - 07:14h pr
Slobodno vreme uz muziku i ples
Slobodno vreme uz muziku i plesfoto: Depositphotos/IgorVetushko

Zbog toga je potrebno napraviti kompromise i ustupke i pokušati da ubiti dve muve jednim udarcem, a ovde ima par saveta kako to uraditi!

Kako da se vežba i odmara u isto vreme?

Iako zvuči nemoguće i krajnje apsurdno da se odmara uz vežbanje to je moguće ako se ispoštuje par saveta.

Prvo - Ugodan ambijent!

Potrebno je pripremiti ambijent tako da pruža osećaj opuštanja. Blaga osvetljenost, malo aromatičnih ulja za opuštanje, lagana i blaga muzika.

Ili pustiti omiljeni film i uz par jastuka leći na pod.

Kada je ambijent postavljen za opuštanje vežbanje može da počne!

Opuštajuće vežbe uklanjaju i celulit

U održavanju zdravlja i lepote tela potrebno je izdvojiti vreme za borbu protiv celulita, a to nije lako.

Kada je preko potreban odmor prosto ne postoji želja za vežbanjem, ali na ovaj način možete da postignete oba odjednom.

Dakle, opuštajuće vežbe za celulit:

U prijatnom ambijentu, nasloniti se na jastuke i početi sa prvom vežbom:

  • Leva noga ispružena sa stopalom zategnutim ka sebi, Desna noga povijena u kolenu.
  • Podizati nogu desetak centimetara od podloge, zadržati par minuta i spustiti.
  • ponoviti barem deset puta pa zameniti noge i raditi isto.

Ova vežba ne samo da deluje na poboljšanje tonusa kože i umanjivanje celulita već ojačava mišiće kičme. Za svakoga ko dugo sedi ili stoji ovakve vežbe su odlične jer će smanjiti i bol u leđima.

Vežba koje sledi posle ove ide ovako:

  • Leva noga le opružena i podignuta desetak centimetara od podloge.
  • Desna noga je povijena u kolenu.
  • Levu nogu pomerati u levu stranu i vraćati do početne pozicije.
  • Ponoviti desetak puta pa promeniti noge.

Ova vežba nije naporna, zateže mišiće butine i gluteusa i na taj način deluje i na razgradnju celulita u toj regiji.

Dve jednostavne vežbe koje se mogu raditi dok se gleda film ili opušta uz muziku. Zapravo se mogu raditi i u kadi pri opuštanju uz mirišljavu kupku.

Zato su ovakve vežbe odlične za održavanje vitke linije i dobrog izgleda, utiču na celokupno zdravlje organizma, a mogu se raditi u slobodno vreme namenjeno opuštanju. 

Slobodno vreme uz muziku i ples

Muzika i ples su odlični načini da se iskoristi slobodno vreme i uzme “minut za mene” - vrema za oslobađanje od stresa i poboljšanje raspoloženja. Odlično je i zato što se zabavljajući se kroz ples zatežu mišići tela, podstiče cirkulacija i to može da bude super kardio trening!

Odvrnuti muziku do daske ili staviti bluetooth slušalice u uši, i početi đuskanje koje ne samo da opušta i relaksira već deluje i na zdravlje celokupnog organizma!Uz omiljenu muziku i ples podstiče se lučenje hormaona sreće, a tako se podiže raspoloženje i otklanja stres.

Ovo je možda i najbolji primer kako se može iskoristiti slobodno vreme u korist zdravlja i lepote.

Vrlo jednostavno i učinkovito. 

Opuštanje u vodi
Opuštanje u vodifoto: Depositphotos/Goodluz

Voda kao izvor opuštanja i nege

Najpoznatiji način relaksacije jeste plivanje!

Slobodno vreme koje se provede u prirodi pokraj vode gde uz uživanje i opuštanje možete da plivate jeste odlično iskorišćeno vreme.Čak i ako nije u prirodi već na zatvorenom bazenu u zimskim danima voda donosi relaksaciju i odlično deluje na zdravlje.

Petnast minuta plivanja ne nudi samo zabavu već zamenuje čitav sat u teretani!

Plutanje na površini vode dok je glava do pola u vodi donosi osećaj opuštenosti i pomaže da se um odmori.

Plivanje zateže telo, deluje na gastro i kardiovaskularni sistem, pokreće cirkulaciju i aktivira baš sve mišiće u telu.Sve se to dešava praktično neprimetno, jer dok se pliva i zabavlja u vodi, telo radi i vežba a do toga nismo ni svesni.

Zato je plivanje odličan način da se relaksira ali i vežba i neguje telo i zdravlje u isto vreme!

Joga kao vežba i relaksacija

Svi su nekada negde čuli za jogu. Nekima zvuči bezveze i pretenciozno, a nekima se baš dopada i zvuči primamljivo. Oni koji je praktikuju tvrde da je odlična za zdravlje i gipkost tela, ali i za relaksaciju i oslobađanje od stresa!

Joga je način postavke i pokreta tela koji trebaju da stimulišu centre u telu i mozgu i tako pospeše zdravlje, ali i neguju telo i duh!

Veliki broj ljudi se bavi jogom i tako postignu jedinstvo između tela i duha, i uspeju da se otarase stresa, poprave tonus mišića, uklone bolove u telu i kanališu negativnu energiju.

Sve to zvuči vrlo poetično i praktično nemoguće - postavite telo naglavačke ili u neku sličnu komplikovanu pozu i popravite čitav organizam, ali stvarno je tako, tvrde korisnici.

Nije na odmet pokušati na ovaj način opustiti telo, a ujedno se pozabaviti i fizičkim zdravljem.

Korišćenje slobodnog vremena na pametan način i ulaganjem istog u zdravlje i lepotu nikada ne može biti pogrešno. Ne mora se svaki put slobodno vreme odvajati na to. Dva puta nedeljno je sasvim dovoljno da se primenjuju neki od ovih saveta da bi se osetile promene na bolje.

Jednostavno je i vrlo efikasno menjati ove četiri zdrave navike koje će doprineti zdravom telu i lepoti, a bez osećaja da je uzaludno potrošeno slobodno vreme!