Zdravlje

Promenite navike: Ovim greškama usporavate metabolizam, a da toga niste ni svesni

Jednostavan način za brži metabolizam je ispijanje kafe, a na isti način će delovati i doručak s 20 grama proteina, dovoljna količina vode, ali i dobar san.

18.10.2019. - 08:10h
Promenite navike...
Promenite navike...foto: Depositphotos/IgorVetushko

Kako ne biste sabotirali rad sopstvenog tela, navodi oprah.com, obratite pažnju na ovih šest grešaka koje usporavaju metabolizam.

1. ISPIJANJE BEZKOFEINSKE KAFE
- Kofein podstiče središnji nervni sistem, a ispijanje kafe s ovim sastojkom pospešiće rad metabolizma za oko 15 posto, a takvim će ga držati tri sata - tvrdi dr Marisa Mur.

Iz tog razloga, kafa s kofeinom, jednostavan je način da ubrzate metabolizam.

2. DORUČAK BEZ PROTEINA
Iako doručak pospešuje rad metabolizma, onaj koji ne sadrži proteine loš je za rad creva. Naime, u nedostatku ugljenih hidrata, telo troši više energije za probavu nego što je to slučaj kada sagoreva ugljene hidrate.

Kako biste izbegli ovaj slučaj, dijetetičarka Džesika Krandal preporučuje dodatak od 20 grama proteina koji su jednaki jednom pakovanju niskokaloričnog grčkog jogurta.

3. TRENING KOJI SE OSLANJA NA FITNES UREĐAJE
Istraživanje Univerziteta u Ajovi, pokazalo je da fitnes narukvice ili drugi uređaji koji regulišu trening snage, nisu tačni.

Naime, pokazalo se kako su testirani uređaji, za 25 posto, pogrešno procenjivali potrošnju energije.

Umjesto oslanjanja na uređaje oslonite se na sopstveno telo, pa ukoliko nakon svakog seta treninga osećate kako možete bar još maksimalno dva seta, vreme je da stanete. Na taj način znaćete da li koristite dovoljno otpora prilikom vežbi snage.

4. IZBEGAVANJE OBROKA POSLE TRENINGA
Ako zbog osećaja sitosti nakon treninga ne konzumirate hranu, oštećujete metabolizam svog tela. Naime, organizam prilikom treninga crpi zalihe mišića, a konzumacija prave količine nutrijenata, sat vremena nakon treninga, ojačaće mišićnu masu.

Dijetetičarka Krandal preporučuje konzumaciju od 10 do 15 grama proteina i 15 grama ugljenih hidrata neposredno nakon treninga kako bi metabolizam normalno funkcionisao.

5. MANJAK SNA
Samo jedna noć s manje sna poremetiće ritam tela koji podstiče rad metabolizma, pokazalo je istraživanje objavljeno u "Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism".

Kako bi metabolizam uvek radio normalnim tempom, pokušajte svaku noć da spavate isti broj sati.

6. NEDOVOLJNO VODE
Metabolizam je zbir svih procesa tela koji koriste energiju, a to uključuje probavu, rad mišića pa čak i uklanjanje telesnog otpada. Hidratacija je bitan faktor u većini tih procesa, a nedostatak iste, usporiće te procese koji će posledično usporiti metabolizam.

Kako se to ne bi dogodilo, pijte dovoljno tečnosti, a da li ste popili dovoljno, znaćete samim pogledom na urin koji će, u telu koje je dovoljno hidrirano, biti svetlo žute boje.

Izvor: Ordinacija.hr