Zdravlje

Zdrave namirnice koje mogu da naruše Vaše zdravlje ako ih nepravilno konzumirate!

Ako se jede pogrešno, čak i zdrava hrana može da ima jako loš uticaj na zdravlje.

14.09.2019. - 14:00h
Hrana
Hranafoto: Depositphotos/stockasso

Vodite računa kako jedete ovih 10 namirnica:

Meso i morski plodovi

Ukoliko pržite ili pečete meso na velikim temperaturama, proteini se menjaju i postaju opasni po zdravlje. Da biste izbegli bilo kakve rizike po zdravlje, meso treba peći na nižoj temperaturi. Niska temperatura će smanjiti nakupljanje kancerogenih elemenata u hrani.

Borovnice

Borovnice imaju velika lekovita svojstva za organizam, ali njene semenke i listovi su poznati kao otrov koji sadrže smrtonosne koncentracije glikozida, jedinjenja koje proizvodi cijanid. Ako niste dobro oprali borovnice mogu se javiti simptomi poput mučnine, povraćanja i dijareja. Kuvanjuem se otrovna svojstva mogu ukloniti.

Med

Možda to ne znate, ali med sadrži veliku količinu toksina. Nakon sakupljanja, med prolazi kroz proces pasterizacije kako bi se uklonili ovi toksini. Međutim, konzumiranje nepasteriziranog meda ili nedovoljno obrađnog meda može da bude veoma opasna za zdravlje. Samo jedna kafena kašika ovakvog meda može da izazove glavobolju, vrtoglavicu i povraćanje.

Med
Medfoto: Depositphotos/Subbotina

Krompir

Ako ostavite krompir u vlažnoj ili svetloj prostoriji on će proklijati. Posle toga nije preporučljivo da se konzumira, čak iako mu odsečete klice. Ovakav krompir može da dovede do gastrointestinalnih problema poput povraćanja, bolova u stomaku i dijareje.

Indijski orah

Konzumiranje sirovih indijskih oraha može da ima smrtonosan uticaj na zdravlje. Verovatno ste viđali u prodaji sirovi indijski orah, međutim istina je da on zapravo nije potpuno sirov. Pre nego štpo dođe u prodaju on se pari kako bi se eliminisale sva loša svojstva.

Bademi

Postoje dve vrste badema, slatki i gorki. Gorki bademi sadrže relativno velike količine vodonik-cijanida, tako da kada pojedete samo 5 do 10 sirovih, gorkih badema mogu izazvati probleme odraslima i može imati fatalne posledice kod dece. Međutim, prerađeni gorki bademi i se mogu konzumirati jer se tokom obrade sva otrovna svojstva eliminišu.

Hleb
Hlebfoto: thinkstock

Hleb

Iako većina ljudi hleb redovno konzumira, neke vrste hleba mogu doneti više štete nego koristi. Pakovan, beli hleb sadrži visoko prerađeno brašno i aditive koji ga mogu učiniti nezdravim. Često konzumiranje ovog hleba može da izazove gojaznost, srčane bolesti i dijabetes. Čak i hleb od celog zrna može imati razne konzervanse, dodane šećere i soli koji su štetni za zdravlje.

Konzumirate hleb napravljen od proklijalih žitarica jer ga je lakše svariti, a sadrži više proteina, vlakana, folata, vitamina C i drugih zdravih hranljivih materija.

Mleko

U svom prirodnom obliku mleko je mešavina vode, proteina, šećera, minerala i vitamina. Iako mleko nudi ogromne zdravstvene koristi, još uvek postoje neki rizici kojih moramo biti svesni. Konzumiranje mleka u redovnim količinama je zdravo, ali unos prevelike količine može povećati rizik od razvoja ateroskleroze i kardiovaskularnih bolesti. Pored toga, konzumiranje previše kalcijuma iz mleka može izazvati rak jajnika kod žena i rak prostate kod muškaraca. Održavanje uravnoteženog unosa mleka je presudno za zdravu ishranu.

Izvor: Stil