Zdravlje

Evo zbog čega teretana nije za svakoga

Vežbe bi trebalo raditi tako da se posle njih osećate lagano, prijatno umorno, bez hladnog znojenja, bolova u nekom delu tela ili drhtanja.
04.01.2017. - 13:17h

Dokazano je da fizička aktivnost pozitivno utiče na zdravlje i raspoloženje, ali samo ako prilikom vežbanja osluškujemo svoje telo. Vežbe bi trebalo raditi tako da se posle njih osećate lagano, prijatno umorno, bez hladnog znojenja, bolova u nekom delu tela ili drhtanja. U početku lagano, a potom intenzivnije, bez obzira na to da li šetate, vozite bicikl ili plivate. Ukoliko osećate bol ili niste sigurni da pravilno vežbate, potražite savet fizijatra, poručuju stručnjaci.

Ovo se posebno odnosi na mlade ljude u teretani, koji često prekoračuju granice svojih mogućnosti. Da se ne bi suočili sa neželjenim posledicama, njima se ne preporučuje dizanje tereta do potpunog razvoja organizma, odnosno ne pre 18, pa čak i 21. godine.

U tinejdžerskom dobu mišići leđa još uvek nisu dovoljno jaki da kompenzuju naprezanje prilikom dizanja tereta. Umerena fizička aktivnost sasvim je dovoljna za očuvanje dobre kondicije i normalno funkcionisanje organizma, ističu stručnjaci i savetuju da se više krećemo.

Izvor: novosti