U ovakvim automobilima vozila su se gospoda u prošlom veku: Oldtajmeri su toliko kvalitetni da su i dalje u voznom stanju

Neki automobili nakon godina vožnje i hiljade kilometara puta ostavljenih iza sebe, završe na otpadu ili kao staro gvožđe, a samo retki postaju – oldtajmeri. Za sve ljubitelje dobrih četvorotočkaša u Čačku se nalazi prava poslastica - otvoren je Muzej škodinih automobila. Crvena “felicija” kabriolet iz šezdesetih godina prošlog veka jedna je od deset ukupno sačuvanih u celom svetu i nalazi se u Preljini, u svom punom sjaju, ali i voznom stanju.

Škoda Tudor jedinstven primerak, foto: Rina
Škoda Tudor jedinstven primerak, foto: Rina
.

.

“To je bio jedinstven kabriolet u Evropi u to vreme. Pronašli smo ga u Češkoj i vredni majstori su izvršili kompletnu restauraciju i on je sada ponos ovog muzeja. Ima jedinstven dizajn, mekani i tvrdi krov, a motor od 1000 kubika tih šezdesetih godina bio je izuzetno jak”, kaže za RINU, Brano Veljančić ispred kompanije “Auto Čačak”.

Kao i većina tadašnjih automobila škode su bile benzinci, vozile su se po celoj Evropi, a u njihovoj udobnosti tada je uživao viši stalež. Još jedan vremešni lepotan koji je izložen u Preljini jeste “škoda tudor”, star skoro osam decenija.

“Svim oldtajmerima koje smo pronašli, motor je bio u izuzetnom stanju, a enterijer odlično urađen. Skoro svi automobili imaju kožna sedišta i vidi se da je udobnost bila visoko pozicioniran kriterijum prilikom proizvodnje”, rekao je Brano koji je i lično radio na restauraciji ovih škodinih vozila.

U Muzeju škodinih automobila nalazi se devet vozila, većina ih je kupljena u Češkoj, a kao oldtajmeri oni dostižu izuzetno visoku cenu na tržištu.

“Oni vrede više nego pojedina nova vozila, u pitanju su desetine hiljada evra. Imali smo čak i ponudu od pojedinih posetilaca da im prodamo feliciju kabriolet, ali od ovih vozila ništa nije na prodaju”, izjavio je Brano i dodaje da ovde nije kraj, već da će Muzej u toku ove godine dobiti još jedno pojačanje.

“U pitanju je “škoda rapid” napravljena 1936. godine, koji je vožen za vreme Drugog svetskog rata, koristili su ga nacisti, a partizani su ga kasnije otuđili. Trenutno je na restauraciji i tokom godine stiže u muzej i to će biti najstariji auto koji se nalazi ovde”, naglašava Brano.

Da su škodini automobili itekako izdržljivi dokaz je i “škoda oktavia” novije proizvodnje, koja se našla u muzeju jer je prošla neverovatnih – milion kilometara.

Izvor: RINA