Kako aviokompanije određuju količinu hrane i pića u avionu?

Avioni prevoze putnike već čitav vek, ali jedan naizgled smešan problem u ovom poslu još uvek nije rešen – kako odrediti količinu hrane i pića koje treba utovariti na let?

.

Svaki let je drugačiji, u zavisnosti od tipa letelice, vremena poletanja, dana u nedelji, polazne i dolazne destinacije. To sve utiče na pravilan izbor keteringa i posao je koji zahteva ogromnu snalažljivost i perfektnu procenu. Skift piše da, na primer, let koji počinje u Atlanti gde je sedište kompanije Coca-Cola, mora imati veće količine ovog popularnog pića i burgera, jer tamošnji putnici prosto obožavaju tu kombinaciju, dok je na letu ka Los Anđelesu za očekivati da će biti veća potražnja za salatom od kelja, koja je tamo popularna.

Većina aviokompanija na osnovu dugogodišnje prakse ima osnovna saznanja o tome šta određeni putnici više vole. Ako su u pitanju manje kvarljive namirnice, onda će se u kompaniji odlučiti da ih u avion dostave u većoj količini tako da se izbegne rizik od nestanka usred leta.

Ali šta raditi kada se radi o kvarljivim namirnicama poput sendviča ili salata koje ne mogu da traju dugo? U tom slučaju, na let će biti uneta manja količina uz veliko nadanje da će biti i potrošena. Iz zdravstvenih i bezbednosnih razloga aviokompanije nakon leta bacaju nepotrošenu svežu hranu.

Pitanje koje muči zaposlene u keteringu i operativnim službama avokompanija je da li postoji neki drugi način da se ovaj problem sa količinama hrane reši. Skift se bavio istraživanjem ove teme pa je saznao da aviokompanija "easyJet" u želji da smanji količine bačene hrane zahteva od svojih službi da urade detaljno istraživanje lokalnih navika svojih putnika.

Ovo istraživanje je pokazalo da kompanija godišnje baci oko 800.000 prehrambenih artikala. Direktor kompanije "AirBaltic" Martin Gaus prokomentarisao je da po ovom pitanju niko nema pravi odgovor.

"Uvek se dešava da avion snabdemo pogrešnom hranom ili količinama. Putnici zatraže sendvič, a mi onda moramo da im kažemo da je sendviča ponestalo, a jedino što još možemo da im ponudimo su minđuše ili krema za sunčanje iz našeg programa prodaje tokom leta", rekao je Gaus u šaljivom tonu.

Izvor: Travel Magazine