Od jula će Železnice raditi kroz 4 posebne firme

Proces reforme Železnica Srbije je uspešno krenuo i trajaće tri godine, a prvi korak u ovoj godini je da se ta firma podeli na četiri dela i da ti delovi kao zasebne firme počnu da rade 1. jula, izjavio je danas državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Dejan Trifunović.

.

"Prvi korak u ovoj godini je da se preduzeće transformiše u četiri subjekta - Železnice AD, preduzeće za prevoz putnika, za prevoz robe i za infrastrukturu. Osnivačka akta za posebne firme biće definisana do 31. marta, a privredna društva će početi sa radom 1. jula", rekao je Trifunović u izjavi Tanjugu.

Prema njegovim rečima, ovo je prvi korak, a ključni dokument koji će definisati kako će se proces reforme ove kompanije odvijati u naredne tri godine biće donet u septembru. Ta studija će, kazao je, sadržati i procenu viška zaposlenih u Železnicama Srbije.
"Studiju na osnovu koje će se sprovoditi reforma u naredne tri godine radimo u saradnji sa Delegacijom EU i ona će pokazati jasan put reformi. Biće završena u septembru i usvojiće je Vlada Srbije i skupština i odbor direktora Železnica Srbije", precizirao je dodajući da se reforma Železnica nalazi i u agendi memoranduma koji je Srbija potpisala sa MMF-om.

Trifunović je istakao da je reforma Železnice jedan od najvažnijih reformskih koraka koje je vlada započela u prošloj godini, ali će najkonkretnije i najoperativnije poteze vući u 2015.

Sagovornik Tanjuga je naveo da će se u ovoj godini reforma odvijati u devet tačaka koje su usvojene na prvoj sednici grupe na visokom nivou, a taj okvir je usvojilo rukovodstvo i skupština Železnica Srbije.

On je takođe naglasio da sudbinu ove kompanije ne rešava jedan čovek ili jedna institucija, već je to jedna od najvažnijih tema za Vladu Srbije.
"Ne želimo da, kao što je bio slučaj godinama unazad, kad nije bilo ni političke volje ni dovoljno znanja, reforme izostanu. Ranije, kada se kretalo u reforme, rukovodstvo Železnica je po pravilu bi govorilo da je to nemoguće, ali je svuda u okruženju i Evropi bilo moguće. Njihovi džepovi su uvek bili deblji. a reforme se nikad nisu desile. Tome je kraj", poručio je Trifunović.

Ova vlada će sprovesti reformu Železnica, izričit je on, a radna grupa na visokom nivou je tu da to osigura.
"Ono što želimo je održiva kompanija koja može da funkcioniše i da donosi investicije i prihoduje. Kada budemo imali održivu kompaniju možemo da uvedemo i norme koje postoje svuda u svetu i jasnu obavezu javnog prevoza i naplatu infrastrukture. U jednom trenutku, usledilo bi i otvaranje tržišta", rekao je Trifunović dodajući da Železnice moraju da se prilagode evropskim normama.

To je, između ostalog, kazao je on, rečeno Srbiji i na skriningu o transportu koji je održan u Briselu. On je poručio da se ova kompanija mora učiniti održivom i to nema alternativu, a u tom procesu su i zaposleni jedan od segmenata.
"Svi znamo da postoji višak zaposlenih u Železnici. Ima raznih studija koje govore o 30, 40 pa i 60 odsto viška, ali nijedna procena nije prihvaćena. Procena koja će biti definisana u studiji u septembru će biti najrelevantnija i ona će u pregovorima definsati koliki je taj broj zaposlenih koji je višak. Naravno, vlada će se odgovorno odnositi prema tome, uz pomoć međunarodnih institucija", rekao je Trifunović.

On je ponovio da ovaj proces ne diktira jedan čovek ili jedan organ, nego Vlada Srbije zajedno sa Železnicama Srbije, a vlada je tu da sa svojom radnom grupom na visokom nivou osigura reforme te firme.
"Postoje brojne besmislice u medijima, ali mi moramo da odlučimo da li ćemo imati preduzeće koje će država subvencionisati sa 100 miliona evra godišnje, preduzeće na staklenim nogama, odnosno jedno, još malo pa potpuno neodrživo preduzeće ili to ne želimo. Alternativa je jasna", zaključio je Trifunović.

Izvor: Tanjug