U znak podrške - "Barbika na hemioterapiji"

Odgovarajući na poziv potpisnika jedne peticije, vodeća svetska kompanija u proizvodnji igračaka Matel izbacila je na tržište Elu, Barbiku bez kose, namenjenu deci koja boluju od raka.

.

Ćelava Barbika već neko vreme postoji, ali je njena proizvodnja bila ograničena. Kreirana je 2011, specijalno za jednu devojčicu obolelu od raka. Peticija je ubedila Matel da je proizvede u većem broju.

"Barbika na hemioterapiji" nema kosu, ali ima puno aksesoara, kao što su perike i marame. Kalifornijska kompanija je najavila da će deo prihoda biti uplaćen organizacijama koje se bave istraživanjem raka.

Lep gest, ali i dobar marketinški potez, smatraju američki mediji.

Ovo nije prva ovakva reklama Matela koji je 2006. proizveo specijalnu Barbiku sa ružičastom mašnom u okviru kampanje protiv raka dojke, čijom je prodajom prikupljeno oko 100.000 dolara u dobrotvorne svrhe.

Korisnici interneta pozdravili su inicijativu: bolesne devojčice će moći da se identifikuju sa lutkom. Oni smatraju da je Barbika odlično pedagoško sredstvo da bi se deci, uz igru, objasnila bolest.

Oni skeptičniji, međutim, ukazuju na ekonomski aspekt i reklamnu dimenziju nove igračke. Premda će deo sredstava biti preusmeren na istraživanje, oni bi ipak više voleli kada bi ćelava Barbika bila poklonjena bolnicama i bolesnim devojčicama.

Drugi, pak, reaguju uz dozu ironije i već zamišljaju lutku budućnosti: HIV Barbiku ili Barbiku transvestita.

Izvor: tanjug