Koja kola se najbolje prodaju u EU?

Prodaja automobila na tržištu Evropske unije povećana je 4,5 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, što je deveti mesec zaredom kako raste.

.

U maju je prodaja novih vozila na tržištu Evropske unije (uz rast od 4,5 odsto) dostigla 1.093.448 jedinica, posle rasta od 4,6 odsto u aprilu, objavila je Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA).

Od početka godine, dakle za period januar-maj, prodaja je porasla 6,9 odsto u odnosu na isto razdoblje 2013, a prodato je 5.431.921 vozilo.

Sa izuzetkom Italije, sva velika evropska tržišta zabeležila su rast u maju - francusko 0,3 odsto, nemačko 5,2 odsto, britansko 7,7 odsto, a špansko čak 16,9 odsto. Rang ostaje isti i kada se posmatra period od prvih pet meseci, na čelu sa Španijom (16,3 odsto), dok su na poslednja dva mesta po stopi rasta Italija (3,2) i Francuska (3,0 odsto).

Međutim, posmatrano po proizvođačima, vode upravo francuske kompanije. Reno je u maju ostvario rast prodaje od 18,8 odsto u odnosu na maj 2013, pri čemu su i marke u vlasništvu Renoa i one koje pripadaju rumunskoj filijali Dačija ostvarile rast, i to od 16,2 i 25,1 odsto, respektivno.

Što se stope rasta tiče, u maju je japanski Nisan (+10,7 odsto) pretekao nemačkog proizvođača Folksvagen koji je je uz rast od 9,6 odsto ipak ostao lider u obimu prodaje na evropskom tržištu, sa 290.119 prodatih novih vozila.

Francuska kompanija Pežo-Sitroen PSA u posmatranom mesecu je ostvarila skromniji rast od 4,3 odsto, pri čemu je Pežo povećao prodaju 4,9, a Sitroen 3,5 odsto u odnosu na maj 2013.

A što se obima prodaje tiče, PSA je ipak ostala ispred Renoa, sa 120.128 prodatih jedinica u maju, prema 101.334 koliko je prodao Reno.

Najzad, neki proizvođači su u istom mesecu ipak zabeležili pad prodaje, kao što je Ford (2,0 odsto), Fijat (2,7 odsto) ili Dženeral motors (6,8 odsto).