Tajne psihoterapeuta: 12 načina da SAMI SEBI POMOGNETE I BRZO SE SMIRITE!

Danas, kada je najlakše izgubiti duševni mir, od presudnog značaja je naći način kako da se brzo smirimo i prevaziđemo krize.

foto: Depositphotos/SIphotography
foto: Depositphotos/SIphotography

Psiholozi ove metode savetuju kao samopomoć:

1. Skretanje pažnje

Ako vas nešto iznenada potrese do srži, najbolji način da se smirite je da nađete nešto što će vam odvratiti pažnju sa vas samih. To je često lakše nego što mislite. Jednostavno nađite način da razmišljate o nekim drugim stvarima, možda trivijalnim ali opet dovoljno korisnim jer vam skreću pažnju sa problema.

Poenta je ne dozvoliti lošim stvarima da "prođu kroz vas".

2. Izađite iz situacije koja vas uznemiruje

Ako vas nešto izbacuje iz takta najbolje bi bilo da napustite ili taj događaj ili tu situaciju ili okrenete leđa osobi koja vas nervira. Na primer, u poslednje vreme ljude mnogo uznemiravaju vesti o pandemiji. Najbolje bi bilo da sami sebi dozirate vesti ili zamolite osobu od poverenja da vam kaže samo ključne stvari, dok bi sve ostalo jednostavno ignorisali.

3. Popijte čašu vode

Ako polako ispijete celu čašu vode, to zaustavlja napad panike. Ulazak vode u organizam, započije se proces samo rehabilitacije. Obično se ljudi razbole od:

Histerije

Dehidracije tela.

Ne slušamo svoje telo, pa pijemo čaj, kafu, sokove po ceo dan i lako dođemo do dehidriranosti.

4. Skrenite sebi misli nekim zanimljivim poslom.

Izvor stresa odagnajte nečim pozitivnim: čitajte uzbudljive knjige, gledajte dobre filmove ili serije, slikajte, bojite i td.

5. Fizičko pražnjenje

Fizička aktivnost jednostavno "briše" negativne misli iz vaše glave. Opteretite mišiće, rasteretite misli. Dopustite telu da kroz znoj izbaci sve negativno iz vas.

6. Kontakt sa vodom

Svi se slažu da je voda najbolja psihoterapija. Šum vode koja teče uklanja umor, odnosi sa sobom "prljavštinu" u doslovnom i figurativnom smislu. Tuširajte se, pustite vodu da teče i na taj način se smirite.

foto: Depositphotos/SIphotography
foto: Depositphotos/SIphotography

7. Pozitivno prekrajanje stresnog događaja

Možda ste zarobljeni u kući zbog pandemije. Možda ne smete da izađete iz kuće, ali o tome ne razmišljajte kao o nečemu lošem. Iz negativnog pokušajte da izvučete pozitivno. Gledajte to kao šansu da vreme posvetite sebi, svojoj deci i da napokon u kući uradite sve ono za šta toliko dugo niste imali vremena.

8. Moglo bi biti i gore

Kako god nam bilo teško u određenoj situaciji, korisno je upamtiti da postoji neko ko je u goroj situaciji. Ako savladate ovu tehniku, onda vam neće trebati nikakva psihoterapija.

9. Smeh

Satira, smeh nekome ili nečemu uvek je bio lek. Uključite neku satiričnu seriju, smejte se trivijalnim stvarima i videćete kako se oporavljate.

10. Brojite do 10

Da biste se smirili brojite do 10. Kontrolišite disanje. Ovo je odličan način postizanja duševnog mira.

11. Plakanje

Plakanje smiruje stres. Suze otklanjaju toksine, koji nastaju pod uticajem stresa.

12. Verbalizacija svega što je na duši

Što kaže naš narod: izjadaj mi se! Isplačite se nekome na ramenu! Ispričajte sve šta vas tišti. Ili jednostavno sve svoje emocije napišite na papir.

Izvor: Stil.kurir.rs