Jeste li se ikada zapitali kako hoteli u Evropi dobijaju zvezdice?

Na osnovu čega se nekom hotelu daje dve, tri ili maksimalnih pet zvezdica? I zbog čega tri zvedice u jednom delu evrope ne podrazumeva iste obavezne sadržaje kao u drugom...

.

Turisti često gube iz vida da ne postoji jedinstven sistem rangiranja hotela. Svaka zemlja "odlučuje" koje standarde hotel mora da zadovolji da bi dobio određeni broj zvezdica, pa je u Velikoj Britaniji recimo prioritet vrhunska usluga, dok se u Italiji fokusiraju na - čistoću.

Kad uporedite dobre hotele u Evropi, ispostavi se da na osnovu broja zvezdica ne možete da zaključite baš previše toga.

Iako "pet zvezdica" zvuči primamljivo, hoteli i odmarališta zapravo primenjuju lokalni sistem rangiranja, tako da se hotel ovako klasifikovan u Španiji na primer, može drastično razlikovati od onog sa istim brojem zvezdica u Italiji, Velikoj Britaniji ili Turskoj.
Svaka zemlja, naime, ima sopstveni sistem rangiranja, zasnovan na standardima koje je postavilo nadležno ministrastvo zemlje o kojoj je reč.

U Velikoj Britaniji, prioritet je usluga, pa hoteli sa pet zvezdica moraju gostu pružiti očekivanu dobrodošlicu, osoblje mora govoriti više jezika, a taj kvalitet usluge podrazumeva i kvalitetnu ponudu na meniju, uz odgovarajuću vinsku kartu, na primer.

U Francuskoj se broj zvezdica dodeljuje, između ostalog, i na osnovu enterijera, pa je opremljenost soba i lobija, uz usluge i sadržaje koje hotel nudi jedan od bitnih faktora za dobijanje određenog broja zvezdica. Podrazumeva se besprekorna usluga. Osoblje mora govoriti engleski i još jedan jezik osim francuskog, a za pet zvezdica hotel mora imati i više od jednog bazena, zdravstveni i fitnes centar, spa centar kao i igraonice i druge sadržaje namenjene deci. Podrazumeva se i satelitska televizija sa širokim izborom kanala.

Izvor: mondo

Pročitajte i:

Kradete peškire iz hotela? Vaših pet minuta polako prolazi!