Čestim pranjem kosa gubi vlažnost i sjaj

Kao što kosu spremamo za leto, morsku vodu, jako sunce, tako moramo da joj pomognemo da prebrodi zimu. Uz hladne dane počinjemo da nosimo kape i šešire, više vremena provodimo u prostorijama koje se greju, nosimo šalove... Sve to može da ošteti kosu pa vam dajemo savete kako da je sačuvate.

HIDRIRANJE

Preko vikenda, kada možemo više vremena da izdvojimo za negu, možete staviti hidrirajuću masku na kosu. Morate da je držite bar 15 minuta, a za bolji efekat možete kosu pod maskom obložiti providnom folijom koja dodatno zadržava vlažnost i na taj način kosa bolje upija masku.

Takođe, bilo bi poželjno uzimati dvofazne preparate zato što oni štite kosu od termalnog isušivanja. Možete koristiti i ulja koja se vezuju za vlas i daju joj gipkost, mekoću i koja joj pojačavaju sjaj. Nikako ne koristite silikonske kapi ili kristale, zato što se oni lepe za dlaku, guše je i dlaka samim tim ne diše i isušuje se do pucanja.

PRANJE

Kosu bi trebalo prati ređe nego leti jer kosa, ako je perete često, gubi na svojoj prirodnoj vlažnosti. Postoji prirodan recept za pospešivanje refleksije kose. Stavite 2 kašičice zelenog čaja u jednu šolju prokuvane vode. Dodajte dve kašičice cveta od kamilice. Ostavite da se ohladi. Na kraju isperite kosu u ovoj vodi. Ako je kosa tretirana hemijski (bojena, minival, peglana, šatirana), potrebno je na dva meseca raditi dubinske tretmane regeneracije. Tretmani dobro regulišu problem mašćenja kose zimi. Uz šampone koji su blagi regulišu i sebum temena.

PERUT

Da biste sprečili perut koja je česta pojava kod nekih osoba u ovom periodu, potrebno je da znate da koren (skalp) slabije redukuje mast, prilikom čega dolazi do isušivanja korena i zatim se javlja ljuspanje, koje se naziva perut.

Preporučujemo da uzimate hranu koja sadrži više vitamina A i B i da jagodičnim delovima prstiju masirate koren glave radi pospešivanja cirkulacije. Stvar koja je vrlo bitna jeste da se dosta krećete (šetate), takođe zbog cirkulacije. Manje uzimajte alkohola i proizvoda od pšenice i šećera.

Savet

Da biste kosi obezbedili hranljive sastojke, uzimajte vitamine i minerale, a posebno gvožđe, vitamin B12, cink i folnu kiselinu koje ima u orasima, lešnicima, kvascu i soji, a gvožđe ćete naći u mahunarkama.